کلنگ‌زنی سیستم تصفیه و بازیافت پساب پتروشیمی فارابی

کلنگ‌زنی سیستم تصفیه و بازیافت پساب پتروشیمی فارابی
(جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۵) ۰۱:۳۴

حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر از اقدام انجام شده توسط مسئولین پتروشیمی فارابی به عنوان یک عمل مقاومتی نامبرد و گفت:این عزیزان تهدید را به فرصت جدیدی برای تولید تبدیل کردند.

به گزارش نیپنا؛ الماسی مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز رعایت و سالم نگه داشتن محیط زیست را از حقوق به حق مردم دانست و گفت:در نظام جمهوری اسلامی برابر اصل 50 قانون اساسی، هر گونه فعالیتی که به محیط زیست آسیبی برساند،ممنوع می باشد.

وی ادامه داد:از اینکه امروز شاهد تلاش مسئولین این پتروشیمی که پساب را به عنوان محصولی جدید در چرخه صنعتی بر می گردانند و از آلودگی محیط زیست جلوگیری می شود، خرسندیم.

لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این مراسم خواستار در اولویت قرار گرفتن برنامه های زیست محیطی در دستور کار مسئولین پتروشیمی و صنایع استان شد.

وی گفت:با وجود آلودگی هایی که توسط صنایع در این منطقه ایجاد شده می بایست در جهت رفع این آلودگی ها گام های مهمی برداشته شود و بندر ماهشهر دیگر ظرفیت پذیرش احداث هیچگونه پتروشیمی جدیدی را ندارد و وزارت نفت باید براساس طرح آمایش سرزمین بحث توسعه در محور های ماهشهر، هندیجان و امیدیه را تعریف کند و اولویت در ساماندهی مشکلات زیست محیطی این منطقه باشد.

گفتنی است ؛ تصفیه خانه پساب واحد پتروشیمی فارابی بر اساس برنامه زمان بندی قرار است در مدت 6 ماه به بهره برداری برسد و طی آن پساب های واحد PA  به محصول جدیدی که می تواند در صنایع شیمیایی، رنگ، مواد غذایی و خوراک دام استفاده شود، تولید شود.

همچنین بر اساس طرح های ارائه شده این پتروشیمی در نظر دارد در ادامه کار، پساب به شدت قلیایی واحد DOP این پتروشیمی را از طریق نصب تانک های موازی و طی فرآیندی مجددا به عنوان خوراک این واحد تبدیل نماید.

تعداد بازدید : ۲,۹۵۵