اروپایی ها به دنبال تامین پروپیلن از طریق واردات هستند

اروپایی ها به دنبال تامین پروپیلن از طریق واردات هستند
(چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۳۹

کشورهای اروپایی برای تامین پروپیلن مورد نیاز خود به دنبال واردات از دیگر کشورها هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه اعلام کردند کمبود عرضه پروپیلن در بازار اروپا، خریداران را واداشت تا به منظور تامین نیاز قاره سبز، به بازارهای دیگر روی بیاورند. با این حال به نظر می رسد شرایط برای آربیتراژ این محصول از آسیا و ایالات متحده چندان مساعد نیست.
همین موضوع، سبب شکل گیری تقاضای شدید برای پروپیلن در بازار اروپا و آزادی بیشتر برای قیمت گذاری توسط عرضه کنندگانی که قادر به تهیه این محصول باشند؛ شده است.
یک منبع تولیدکننده می گوید: در حال حاضر بحث کمبود عرضه و نه قیمت مهمترین چالش بازار اروپا به شمار می رود. در همین راستا یک معامله کننده مستقر در اروپا نیز اظهار داشت: در هفته منتهی به جمعه پنجم شهریور درخواست های متعددی از سوی خریداران دریافت کردیم. با این حال تهیه پروپیلن از بازارهای مختلف در شرایط فعلی کار دشواریست.
انتظار می رود به زودی و با ارسال یک محموله پروپیلن گرید پالایشگاهی از برزیل، تا حدودی این وضعیت بهبود یابد. یک منبع کشتیرانی حجم محموله یادشده را سه هزار تن اعلام کرد.
در تاریخ پنجشنبه چهارم شهریور ماه قیمت اسپات پروپیلن گرید پلیمر بر مبنای FD شمال غرب اروپا، 795 یورو و در ایالات متحده بر مبنای FD USG، 893 دلار برای هر تن تعیین شد.
از لحاظ قیمتی، واردات پروپیلن از آسیا محتمل تر به نظر می رسد. با این حال هم اکنون بازار آسیا نیز مشابه اروپا با مشکل کمبود عرضه مواجه است. از این رو شرایط برای آربیتراژ این محصول فراهم نیست.
به گزارش نیپنا؛ به کسب سود از طریق اختلاف قیمت در دو بازار مختلف آربیتراژ می گویند. این اختلاف می تواند از لحاظ زمانی یا مکانی باشد. برای مثال می توان به اختلاف قیمت در بازار نقد و آتی یا تفاوت نرخ در دو بازار در مکان های جغرافیایی متفاوت اشاره کرد.

تعداد بازدید : ۹۸۳