آغاز به کار نخستین واحد کراکر با خوراک مخلوط خاورمیانه

آغاز به کار نخستین واحد کراکر با خوراک مخلوط خاورمیانه
(سه شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۵۹

نسل جدید واحد های تولید کراکر که با خوراک مخلوط فعالیت می کنند برای نخستین بار در خاورمیانه راه اندازی شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا، شرکت پتروشیمی صداره عربستان سعودی که حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت آرامکو عربستان سعودی و داو کمیکال آمریکا است؛ در تاریخ یکشنبه هفتم شهریور ماه از شروع به کار واحد کراکر با خوراک مخلوط (MFC) این شرکت در مجموعه پتروشیمی صداره واقع در شهر صنعتی جبیل این کشور خبر داد.
شرکت صداره همچنین اعلام کرد: تاسیسات یاشده اولین واحد از نوع خود در عربستان سعودی و منطقه خاورمیانه محسوب می شود و ما را قادر به تولید طیف متنوعی از محصولات پلاستیکی و شیمیایی می سازد.
این واحد کراکر متشکل از 12 کوره است. از این 12 کوره هفت کوره برای کراکینگ گاز اتان و 5 کوره دیگر برای کراکینگ نفتا طراحی شده اند. همچنین سه کوره از پنج کوره کراکینگ نفتا، از قابلیت جایگزینی خوراک گازی با مایع برخوردارند.
زیاد اللبان، مدیر عامل شرکت صداره، عنوان کرد: واحد کراکر مخلوط جدید قلب مجموعه پتروشیمی این شرکت در منطقه جبیل و عاملی مهم برای تقویت جایگاه ما به عنوان یکی بازیگران کلیدی در بازار داخلی و منطقه خواهد بود.
تاسیسات یادشده یکی از 26 واحد تولیدی در مجموعه پتروشیمی 20 میلیارد دلاری صداره در شهر صنعتی جبیل 2 به شمار می رود. در این میان 14 واحد به عرضه محصولاتی می پردازند که برای نخستین بار در عربستان تولید خواهد شد.
اللبان همچنین خاطرنشان کرد: واحد کراکر جدید ضمن فراهم آوردن امکان تولید محصولات شیمیایی پایه، ما را قادر می سازد تا طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی و پتروشیمی دارای ارزش افزوده بالا را در دیگر واحدهای این مجموعه تولید کنیم.

تعداد بازدید : ۷۴۱