روز آرام پتروشیمی ها در بورس

روز آرام پتروشیمی ها در بورس
(دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵) ۱۶:۵۰

امروز سهام داران 31 میلیون و 502 هزار سهم گروه شیمیایی را به ارزش 61 میلیارد و 468 میلیون ریال خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  بورس تهران امروز آرام بود و در گروه محصولات شیمیایی مارون صف خرید خود را تا آخر بازار نگه داشت. صف خرید پترول و شپترو در ادامه بازار عرضه شد و سایر نمادهای گروه منفی بودند.
حجم معاملات بورس 634 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش 151 میلیارد تومان بود. نمادهای معاملاتی شرکت های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، ارتباطات سیار ایران و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر مثبت و نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه گذاری غدیر و پتروشیمی خلیج فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
شاخص کل فرابورس هم در پایان معاملات امروز 4.7 واحد افزایش به سطح 520 رسید. حجم معاملات فرابورس 178 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش حدود 154 میلیارد تومان بود. از بین شرکت‎ های موثر بر شاخص آیفکس که با معامله در دامنه مثبت قیمتی منجر به افزایش شاخص شدند، شرکت ‎های پتروشیمی مارون، فولاد هرمزگان و تولید برق عسلویه مپنابودند. همچنین برق دماوند، ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس نمادهایی  بودند که با روند نزولی قیمت اثر کاهشی بر شاخص فرابورس داشتند.
 در گروه محصولات شیمیایی، امروز سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی امروز با 1.96 درصد کاهش در آخرین قیمت و 1.36 درصد در قیمت پایانی به روز کاری خود پایان داد. در این روز سرمایه گذاران سه میلیون و 441 هزار سهم از سهام این شرکت را خریداری کردند.
گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان افزایشی 2.83 درصدی در آخرین قیمت را تجربه کرد. در قیمت پایانی هم 4.56 درصد افزایش داشت. صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در این روز، 1.61 درصد کاهش یافت.
 پتروشیمی شازند امروز با کاهش یک درصدی در آخرین قیمت و نوسان در محدوده صفر در قیمت پایانی بر روی 2814 ریال ایستاد. همچنین پتروشیمی خارک با 0.38 درصد کاهش در قیمت پایانی به 9382 ریال رسید. در این بین اما پتروشیمی مارون رشدی 5 درصدی را به ثبت رساند تا تفاوت خود را با سایر هم گروهی ها به رخ بکشاند. همچنین دیگر نماد برتر این گروه پتروشیمی آبادان بود که با 4.87 درصد رشد در قیمت پایانی به 3079 ریال رسید.
پتروشیمی جم امروز 2.61 درصد کاهش را در آخرین قیمت تجربه کرد. در مقابل، پتروشیمی کرمانشاه با رشدی 0.07 درصدی در قیمت پایانی همراه شد. پتروشیمی خراسان نیز در این روز  حوالی صفر تابلو معامله شد.
 پتروشیمی شیراز در این روز 3.66 درصد کاهش در آخرین قیمت را تجربه کرد. پتروشیمی زاگرس  و فناوران هم امروز را بر روی ارقام قرمز به پایان رساندند.
تعداد بازدید : ۲,۷۲۳