افزایش حجم تولید پتروشیمی براسکم برزیل

افزایش حجم تولید پتروشیمی براسکم برزیل
(دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵) ۱۵:۴۶

بزرگترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی در آمریکای جنوبی از افزایش حجم تولید محصولات خود خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، با وجود آن که بحران اقتصادی کنونی در برزیل، افت تقاضا برای محصولات پتروشیمی را در پی داشته است؛ مقام های شرکت پتروشیمی براسکم به تازگی با اعلام نتایج عملکرد مالی سه ماهه این شرکت عنوان کردند: در حال حاضر واحدهای پتروشیمی براسکم با حداکثر توان خود به تولید می پردازند و حجم تولیدات این شرکت در سه ماهه دوم امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی و سه ماهه نخست سال جاری، افزایش چشمگیری داشته است.

حجم تولید پلی الفین این شرکت در سه ماهه دوم امسال، 10 درصد نسبت به سه ماهه نخست افزایش یافت که بیشتر ناشی از افزایش توان تولید واحدهای پلی پروپیلن براسکم است. همچنین در مقایسه با مدت مشابه پارسال، این رقم 15 درصد رشد را نشان می دهد.

میزان تولید پلی اتیلن و پلی پروپیلن این شرکت در سه ماهه دوم 2015، به یک میلیون و 97 هزار تن رسید که 141 هزار تن بیشتر از حجم تولید این محصولات در سه ماهه دوم 2014 (956 هزار تن) بوده است.

واحدهای کراکر براسکم در سه ماهه دوم امسال با 93 درصد از ظرفیت خود به تولید انواع الفین ها پرداختند. این در حالیست که این واحدها به ترتیب در سه ماهه دوم سال گذشته و سه ماهه نخست امسال، تنها 84 و 89 درصد از توان تولید خود را به کار می گرفتند.

مقامات براسکم، افزایش حجم تولیدات این شرکت را به افزایش راندمان عملیاتی مجتمع های پتروشیمی نسبت می دهند که ناشی از بهبود و توسعه فرآیندها و سرمایه گذاری های صورت گرفته طی سال های گذشته است.

پی وی سی (پلی وینیل کلرید) تنها محصول براسکم است که به دلیل افت تقاضا از سوی صنعت ساخت و ساز برزیل به عنوان مهمترین بازار این محصول، با کاهش تولید مواجه شد.

تعداد بازدید : ۱,۲۰۵