تسهیل فرایند سرمایه گذاری رکن توسعه صنعت پتروشیمی

تسهیل فرایند سرمایه گذاری رکن توسعه صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۱۴

سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به زمان بیشتری نیاز دارد و در دوران پسا تحریم می توان به جذب سرمایه گذاری های جدید خارجی امیدوار بود.

سید علی نقی خاموشی رئیس پیشین اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: پتانسیل در صنعت پتروشیمی برای جذب سرمایه گذاری زیاد است، اما سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به زمان بیشتری نیاز دارد و در دوران پسا تحریم می توان به جذب سرمایه گذاری های جدید خارجی امیدوار بود.
وی با بیان این که تصمیمات در اقتصاد به ویژه در صنعت پتروشیمی باید تصمیم های بلند مدت باشد، گفت: در صنعت پتروشیمی در برخی از مسائل روند مذاکرات طولانی است که مطلوب نیست و می توان با برنامه ریزی مسیر رسیدن به نتیجه نهایی را تسهیل کرد.
رئیس اسبق اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران اظهار ادامه داد: صنعت پتروشیمی صنعتی است که از خام فروشی جلوگیری می کند. اگر کشور ما صنعت پتروشیمی نداشته باشد، چه محصولی می تواند صادر کند؟ آیا باید گاز صادر کند؟ بنابراین باید به صنعت پتروشیمی در کشور از سوی متولیان امر بیش از گذشته بها داده شود.
وی با بیان اینکه در فراورده های پتروشیمی، صنایع پایین دستی نیز فعال شده اند گفت: برای این که صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی فعال بماند تا به ایجاد اشتغال کمک کند باید برای جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و نیز خارجی همه بسترهای لازم مهیا شود.
سید علی نقی خاموشی عنوان کرد: با قوانین سرمایه گذاری موجود نباید بازی کرد زیرا قوانین سرمایه گذاری بسیار خوب است، بلکه باید تلاش برای ثبات قوانین وجود داشته باشد. در حال حاضر ما در دنیای رقابت هستیم و باید تلاش کنیم تا قیمت مواد اولیه ما در منطقه بیشتر نباشد تا بتوانیم در بازار صادرات رقابت کنیم.

تعداد بازدید : ۵۲۶