وزیر نفت از افتتاح پترشیمی متانول کاوه در دهه فجر خبر داد

وزیر نفت از افتتاح پترشیمی متانول کاوه در دهه فجر خبر داد
(پنج شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۵) ۲۰:۰۸

وزیر نفت گفت: طرح متانول کاوه با ظرفیت 2.5 میلیون تن و به ارزش یک میلیارد دلار در راستای اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است و تا دهه فجر افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار نیپنا، بیژن نامدار زنگنه عصر امروز پنج شنبه (4شهریور ماه) از پروژه متانول کاوه درعسلویه بازدید کرد و گفت: در این پروژه بیش از 600 میلیون دلار سرمایه گذاری و حجم بیشتر سرمایه مورد نیاز توسط گروه کاوه تامین شده است.

وی با تشکر از سرمایه گذاران این پروژه، تصریح کرد: امیدوارم گروه کاوه در راستای بهره ور کردن کار،‌ایجاد اشتغال و ثروت ملی به کار در این صنعت خود ادامه دهد.

وزیر نفت با ابراز امیدواری نسبت به این که پروژه کاوه قبل از فرارسیدن دهه فجر آماده افتتاح خواهد بود، گفت: خوراک  و گاز مورد نیاز پروژه متانول کاوه طی 2 ماه تامین خواهد شد و مشکلی در این زمینه نیست.

زنگنه با اشاره به این که شاهدایی،‌ معاون وزیر در امور پتروشیمی نیز در زمینه تامین نیروی انسانی برای راه اندازی پروژه به سرمایه گذاران کمک می کند، تصریح کرد: گروه کاوه باید در مرحله پیش از بهره برداری و نیز در مرحله بهره برداری، قوانین اچ.اس.ای. را سختگیرانه رعایت کند.

وی با تاکید بر این که باید ظرفیت های داخلی مان را تقویت کنیم، ‌اظهار کرد: متانول کاوه، ‌بزرگ ترین واحد متانول جهان است که توسط بخش خصوصی اجرا شده است و باید زنجیره پایین دست آن نیز تکمیل شود.

به گزارش نیپنا،‌ پروژه متانول کاوه تا کنون 92 درصد پیشرفت داشته است. برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی دراین پروژه، ‌پالیشینگ  عملیاتی می شود که از طریق آن می توان "متانول بی بو" با هدف بازارهای صادراتی تولید کرد.

براساس این گزارش،  یکی از محصولات صادراتی گروه متانول کاوه،کربنات به بازار کره خواهد بود.پیش از این چین در بازار کربنات کره حضور فعالی داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی نیپنا به عسلویه، درمراسم بازدید از طرح متانول کاوه، معاون وزیرنفت در امور پتروشیمی، استاندار بوشهر و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت را همراهی کردند.

 

تعداد بازدید : ۲,۱۱۳