پتروشیمی کردستان پاییز امسال افتتاح می شود

پتروشیمی کردستان پاییز امسال افتتاح می شود
(چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۲:۰۶

مدیر عامل پتروشیمی کردستان گفت : درصورت فراهم شدن شرایط پاییز امسال شاهد افتتاح و تولید پلی اتیلن در این مجتمع پتروشیمی غرب کشور خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس فریدون خالد زاده مدیر عامل پتروشیمی کردستان در حاشیه بازدید مهندس شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح پتروشیمی کردستان، اظهار کرد : تمام زیر ساختها برای آغاز تولید درحال نهایی شدن است و امیدواریم بتوانیم در پاییز امسال، مدار تولید را آغاز کرده و محصولات را روانه بازار کنیم.
وی افزود: ساخت پتروشیمی کردستان با چالش های مختلفی همراه بود که خوشبختانه موفق شدیم تمامی تجهیزات و نیازهای این طرح را با بالاترین کیفیت خریداری کرده و نصب کنیم.
وی ادامه داد: پتروشیمی کردستان آمادگی دارد تا نیاز صنایع پایین دستی درکردستان و نیز استان های همجوار را تکمیل کند.
بر اساس این گزارش، طرح پتروشیمی کردستان درصورت افتتاح 300 هزار تن پلی اتیلن سبک تولید خواهد کرد و خوراک آن از خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد.
این گزارش حاکیست: پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ٢٥٣ میلیون یورو (٢٨٢٩ میلیارد ریال) در حال ساخت است؛ بکارگیری تجهیزات و کالاهای با کیفیت در مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ویژگی های بارز در این طرح به شمار می آید.

تعداد بازدید : ۲,۷۷۵