همایش سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی کردستان برگزار می شود

همایش سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی کردستان برگزار می شود
(چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۱:۳۶

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت، با هدف معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنایع تکمیلی پتروشیمی کردستان، همایشی تحت این عنوان با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود.

بساق زاده در گفتگو با خبرنگار اعزامی نیپنا به سنندج، اظهار کرد: استان کردستان می تواند با سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی به قطب های صنعتی در غرب کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برای معرفی جاذبه های سرمایه گذاری  در صنایع تکمیلی پتروشیمی در این استان، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت همایشی برگزار می شود، افزود: موقعیت ویژه استان کردستان می تواند بستر مناسبی برای تولید انواع طیف متنوع محصولات در بخش پایین دستی پتروشیمی باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صادرات به کشورهای همجوار استان با توجه به وجود بازارهای مناسب، در بالا بردن موقعیت اقتصادی استان تاثیر گذار است.

براساس این گزارش، یکی از اولویت های مهم صنعت پتروشیمی با رویکرد پرهیز از خام فروشی، تکمیل زنجیره ارزش و تبدیل محصولات پایه و میانی به محصولات با ارزش افزوده بالا است، بنابراین طرح های معرفی شده یا واگذار شده به سرمایه گذاران در قالب مجتمع های یکپارچه از ابتدای زنجیره تا محصولات نهایی پتروشیمی خواهند بود.

 

تعداد بازدید : ۱,۲۶۳