همزمان با هفته دولت / کردستان و کرمانشاه میزبان مدیران ارشد صنعت پتروشیمی

همزمان با هفته دولت / کردستان و کرمانشاه میزبان مدیران ارشد صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵) ۱۰:۱۷

طرح ها و مجتمع های استان های کردستان و کرمانشاه امروز چهارشنبه (3 شهریور ماه) میزبان مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشورمان خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، امروز  و در دومین روز از هفته دولت، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه هیئتی از مدیران ارشد این شرکت از آخرین مراحل پیش راه اندازی طرح پتروشیمی کردستان و نیز خط لوله اتیلن غرب بازدید خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، دیدار با استاندار و دیگر مقام های استان نیز از دیگر برنامه ای سفر معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به استان کردستان خواهد بود.
همچنین آخرین وضعیت مخزن حادثه دیده پتروشیمی بیستون در سفر به استان کرمانشاه و بازدید از این مجتمع پتروشیمی بررسی خواهد شد و بازدید از شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه و نیز شرکت پلیمر کرمانشاه از دیگر برنامه های سفر مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به استان کرمانشاه است.
پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی کردستان از 99 درصد عبور کرد و این طرح بزودی آماده بهره برداری رسمی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار نیپنا، طرح پتروشیمی کردستان تا پایان تیرماه 99.96 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و می توان گفت که طرح پلی اتیلن پتروشیمی کردستان بزودی با دریافت خوراک وارد مدار تولید شده و به بهره برداری می رسد.
بر اساس این گزارش، مراحل پایانی ساخت طرح 300 هزار تنی پتروشیمی کردستان با شتاب ادامه دارد و این طرح با دریافت خوراک از خط لوله اتیلن غرب بزودی به بهره برداری رسمی خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی ٢٥٣ میلیون یورو (٢٨٢٩ میلیارد ریال) در حال ساخت است؛ بکارگیری تجهیزات و کالاهای با کیفیت در مجتمع پتروشیمی کردستان یکی از ویژگی های بارز در این طرح به شمار می آید.
این گزارش می افزاید: خوراک پتروشیمی کردستان از خط لوله اتیلن غرب تامین خواهد شد و باید به این نکته اشاره کرد که تامین خوراک پتروشیمی های لرستان، ایلام، پلیمر کرمانشاه، ، مهاباد و کردستان از طریق این خط لوله انجام می شود.
به گفته کارشناسان خط لوله اتیلن غرب و مجتمع های پتروشیمی واقع شده در طول مسیر، می تواند سهم بزرگی در توسعه صنعتی غرب کشور و نیز اشتغال زایی در مناطق غرب و شمال غرب کشور داشته باشد.
گفتنی است، پتروشیمی کردستان یکی از طرح های دوازده گانه در برنامه افتتاح های امسال است.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۶