افزایش سطح صادرات استایرن اروپا

افزایش سطح صادرات استایرن اروپا
(دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵) ۱۱:۵۲

شرکت های پتروشیمی اروپا به دنبال افزایش تولید استایرن با هدف صادرات به قاره های دیگر هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، همزمان با افزایش سطح تولید استایرن در بازار اروپا، میزان صادرات قاره سبز در ماه اوت افزایش یافت. علی رغم کاهش تقاضای فصلی در تابستان از سوی صنایع پایین دستی، حجم تولید استایرن اروپا در ماه گذشته میلادی رشد قابل توجهی را تجربه کرد که این موضوع افزایش صادرات مازاد تولید عرضه کنندگان اروپایی را در پی داشت.
یک منبع مستقر در اروپا می گوید: اخیرا قراردادهایی برای صادرات این محصول به مصر و کشورهای خاور دور منعقد شده است.
با توجه به این که چندین مجتمع تولید استایرن آسیا قرار است در ماه سپتامبر تحت عملیات تعمیر و نگهداری قرار گیرند؛ بدون شک بازار آسیا با مشکل کمبود عرضه مواجه خواهد شد. همچنین با توجه به این که واحدهای تولید این محصول در هانگژو چین نیز ملزم شده اند نرخ تولید خود را تا پیش از نشست سران G20 در تاریخ چهارم تا پنجم سپتامبر کاهش دهند؛ انتظار می رود این شرایط تشدید شود.
ظرف دو ماه گذشته میلادی سطح قیمت استایرن در بازار آسیا به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از اروپا بوده است. همین موضوع فرصت آربیتراژ این محصول بین دو قاره را فرآهم آورد.
اختلاف قیمت استایرن در آسیا و اروپا در تاریخ جمعه 22 مرداد به 67 دلار 50 سنت رسید که بالاترین سطح از اوایل ماه آوریل امسال محسوب می شود. این اختلاف در تاریخ پنجشنبه 28 مرداد ماه به 48 دلار و 50 سنت رسید.
منبع دیگری می گوید: آسیا همچنین برای رفع بحران کمبود عرضه خود در بازه ماه های اوت تا سپتامبر، به واردات استایرن از ایالات متحده روی آورده است.

تعداد بازدید : ۱,۳۴۷