عمان مجموعه پالایشگاهی-پتروشیمی یکپارچه می سازد

عمان مجموعه پالایشگاهی-پتروشیمی یکپارچه می سازد
(یکشنبه ۳۱ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۰۲

عمان قصد دارد 9 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید برای توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه بندر صحار انجام دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (zawya)، انتظار می رود پروژه های عظیم پتروشیمی در دست ساخت شرکت صنایع نفت و پالایشگاه عمان موسوم به اورپیک (Orpic)، این تاسیسات را به یکی از بهترین مجموعه های پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه جهان تبدیل کند.

مصعب المحروقی، مدیر اجرایی شرکت اورپیک، می گوید: پروژه توسعه و بهسازی پالایشگاه صحار (SRIP) در میان سه طرح عمده در دست اجرای این شرکت، می تواند ضمن رفع محدودیت های واحد کراکینگ کاتالیتیکی بستر سیال پسماند (RFCC) پالایشگاه صحار، ظرفیت این پالایشگاه را تا 70 درصد افزایش دهد.

وی افزود: این موضوع کمک شایانی به تامین تقاضای فزاینده عمان برای محصولات نفتی می کند و امکان عرضه حجم بیشتری از محصولات آروماتیکی و پلی پروپیلن را از سوی مجتمع های این مجموعه فراهم می آورد.

قرار است پروژه یاد شده با هزینه ای معادل دو میلیارد و 700 میلیون دلار، تا پایان سال 2016 اجرایی شود.

المحروقی همچنین افزود: پروژه بهسازی پالایشگاه صحار، با افزودن 82 هزار بشکه به ظرفیت پالایش فعلی که 116 هزار بشکه در روز است؛ ظرفیت کل را به 198 هزار بشکه در روز افزایش می دهد.

بدین ترتیب ظرفیت تولید سوخت تا 70 درصد رشد می یابد که شامل افزایش ظرفیت تولید گازوئیل، بنزین، نفت سفید/ سوخت جت، ال پی جی، نفتا و پروپیلن به ترتیب به میزان 141، 34، 98، 93، 159 و 56 درصد است.

تعداد بازدید : ۳,۱۷۱