آغاز تولید در واحد کراکر شرکت شل در سنگاپور

آغاز تولید در واحد کراکر شرکت شل در سنگاپور
(شنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۰۷

شرکت شل با هدف توسعه فعالیت های خود در سنگاپور از راه اندازی یک واحد تولیدی کراکر در این کشور خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت شل کمیکالز (Shell Chemicals) در اواخر وقت روز چهارشنبه 27 مرداد ماه از آغاز تولید در واحد کراکر بخار خود در جزیره Pulau Bukom سنگاپور که از خوراک نفتا استفاده می کند؛ خبر داد.

واحد کراکر بخار شل در سنگاپور دارای ظرفیت تولید 960 هزار تن اتیلن، 540 هزار تن پروپیلن، 186 هزار تن بوتادین، 276 هزار تن بنزن و 750 هزار تن مونو اتیلن گلایکول (MEG) در سال است.

این شرکت همچنین به مشتریان خود اعلام کرد: وضعیت اضطرار (force majeure) برای عرضه الفین ها از این واحد کراکر از تاریخ چهارشنبه 27 مرداد ماه لغو می شود. شل می گوید: این وضعیت اضطرار از اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام شده بود.

موسسه S&P Global Platts پیشتر بروز مشکلات مکانیکی در واحد کراکر بخار یادشده را دلیل این تعطیلی عنوان کرد.

منابع بازار می گویند: این تاسیسات فعالیت های خود را از اواسط ماه ژوئیه از سر گرفته است. با این حال شرکت شل کمیکالز تاریخ دقیق راه اندازی این واحد را اعلام نکرد.

Pulau Bukom جزیره ای کوچک متعلق به سنگاپور و در پنج کیلومتری جزیره اصلی و تنگه سنگاپور واقع شده است.

شرکت شل کمیکالز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات شیمیایی در سراسر جهان محسوب می شود. این شرکت با بیش از 85 سال سابقه و در اختیار داشتن تعداد زیادی تاسیسات تولید در نقاط مختلف دنیا، سالانه بیش از 17 میلیون تن محصولات پتروشیمی را روانه بازار می کند.

تعداد بازدید : ۷۴۳