عملکرد صنعت پتروشیمی از ابتدا تا تیر ماه امسال: تولید افزون بر 17 میلیون تن شد

عملکرد صنعت پتروشیمی از ابتدا تا تیر ماه امسال: تولید افزون بر 17 میلیون تن شد
(سه شنبه ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۳۹

مجموع تولید واقعی صنعت پتروشیمی از ابتدای سال تا کنون با احتساب تولید 4.22 میلیون تنی در تیر ماه، به مقدار بیش از 17 میلیون تن رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛ از مجموع بیش از 17 میلیون تن عملکرد تولید صنعت پتروشیمی، سهم مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر 5.8 میلیون تن، سهم مجتمع های منطقه عسلویه 8.1 میلیون تن و سهم مجتمع های سایر مناطق کشور 3.1 میلیون تن بوده است.

براساس این گزارش؛ ظرفیت اسمی تولید صنعت پتروشیمی در سال 1395 بالغ بر 62 میلیون تن برآورد شده است که با توجه به برنامه تولید امسال مجموع تولید تا پایان سال جاری 53 میلیون تن پیش بینی می شود.

این گزارش می افزاید: عملکرد تولید صنعت پتروشیمی در تیر ماه جاری 4.22 میلیون تن بوده است که مجتمع های پتروشیمی بیستون، ارومیه، کربن ایران، نوری، تبریز، مهر، شیراز، زاگرس، ایلام، خراسان، غدیر و بندر امام به ترتیبب بالاترین عملکرد تولید در این ماه را از آن خود کردند.

شاخص های عملکرد بازرگانی محصولات پتروشیمی در تیرماه امسال نشان می دهد، مجموع فروش کل در تیر ماه امسال 3 میلیون تن بوده است. از این میزان، فروش داخلی 1.2 میلیون تن و صادرات نیز 1.7 میلیون تن سهم را به خود اختصاص دادند.

 

تعداد بازدید : ۲,۰۲۴