لیوندل باسل یک مجتمع پلی اتیلن جدید در ایالات متحده می سازد

لیوندل باسل یک مجتمع پلی اتیلن جدید در ایالات متحده می سازد
(دوشنبه ۱۸ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۴:۱۴

این مجتمع نخستین واحدی خواهد بود که از فناوری اختصاصی و جدید Hyperzone PE شرکت لیوندل باسل برای تولید پلی اتیلن بهره می برد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت لیوندل باسل از اتخاذ تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری به منظور ساخت یک مجتمع جدید پلی اتیلن سنگین (HDPE) در منطقه گلف کوست (Gulf Coast) ایالات متحده خبر داد.
مجتمع یادشده با ظرفیت تولید یک میلیارد و 100 میلیون پوند (معادل 500 هزار تن) در سال، نخستین واحدی خواهد بود که از فناوری اختصاصی و جدید Hyperzone PE شرکت لیوندل باسل برای تولید پلی اتیلن در مقیاس تجاری بهره می برد. انتظار می رود مجتمع جدید تا سال 2019 در مدار تولید قرار گیرد.
باب پتل، مدیر عامل لیوندل باسل، عنوان کرد: نوآوری کلید موفقیت ما در آینده است. فناوری اختصاصی جدید ضمن فراهم آوردن امکان تولید طیف وسیعی از محصولات پلی اتیلن سنگین، کیفیت و ویژگی این محصولات را ارتقاء می بخشد و بسیاری از آن ها حتی می توانند فراتر از شاخص های فعلی صنعت (industry benchmarks) عرضه شوند.
تکنولوژی Hyperzone PE بسیاری از خواص شامل مقامت در برابر ترک تنشی (stress crack) و برقراری توازن میان سفتی (stiffness) و مقاومت به ضربه (impact strength) را بهبود بخشیده است.
این فناوری در مراکز اروپایی تحقیقات و توسعه شرکت لیوندل باسل واقع در فرانکفورت آلمان و فرار ایتالیا توسعه یافت.
پلی اتیلن ماده اولیه برای تولید طیف وسیعی ازمحصولات شامل ظروف پلاستیکی مواد غذایی، شوینده ها، شامپو، کیف، لوله، بطری شیر، اسباب بازی، پوشک بچه و پروتزهای پزشکی به شمار می رود.
لیوندل باسل یک شرکت چند ملیتی تولید کننده مواد شیمیایی و دفتر مرکزی آن در شهر روتردام هلند واقع است.
این شرکت در حال حاضر با در اختیار داشتن بیش از 15000 نفر نیروی کار، 60 سایت تولید محصولات شیمیایی را در 19 کشور جهان اداره می کند.


تعداد بازدید : ۱,۲۰۶