با تلاش قهرمانان بی ادعا: زبانه های آتش در پتروشیمی بندر امام خاموش شد

با تلاش قهرمانان بی ادعا: زبانه های آتش در پتروشیمی بندر امام خاموش شد
(یکشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۵) ۰۱:۵۰

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: آتش انبار محصول لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی بندر امام به طور کامل خاموش شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی نیپنا به ماهشهر، مرضیه شاهدایی با قدردانی از تمامی نیروهای  حاضر در عملیات اطفای حریق انبار لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام، گفت: از تک تک نیروها، مدیریت و دست اندرکاران شرکت های پتروشیمی رازی، تندگویان، امیرکبیر، اروند، سازمان منطقه ویژه، مناطق نفت خیز جنوب، پالایشگاه آبادان، سازمان بنادر کشتیرانی و سایر ارگان ها وسازمان های محلی که با تلاش و همکاری صمیمانه خود، در عملیات حریق انبار BDSRپتروشیمی بندر امام حضور داشتند و فداکارانه با شعله های آتش جنگیدند، تشکر می کنم.

وی افزود: پس از بررسی نهایی در اولین فرصت دلایل اصلی حادثه آتش سوزی در این مجتمع پتروشیمی بررسی و میزان خسارت های احتمالی از طریق رسانه ها به اطلاع عموم جامعه خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پترشیمی با بیان اینکه  با خاموش شدن کامل آتش، عملیات لکه گیری شروع شده است ، در ادامه گفت:با درک ضرورت توجه به مباحث HSE از سوی شرکت های پتروشیمی، برنامه های جامع و وسیعی با همکاری بخش خصوصی در صنعت در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

 به گفته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی،از لحاظ انجام ممیزی آتش نشانی و فعالیت های مربوط به ایمنی در مجتمع های پتروشیمی ، پروژه  وسیعی در سطح صنعت پتروشیمی تعریف و در دست اجرا است.

گفتنی است؛در ساعت 17:04 دقیقه بعد از ظهر دیروز (16 مرداد) انبار لاستیک مصنوعی مجتمع پتروشیمی دچار حادثه آتش سوزی شد. خوشبختانه تا این لحظه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است و کماکان تلاش برای خاموش شدن کامل حریق ادامه دارد.

 

  ا

تعداد بازدید : ۲,۰۳۳