معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: پتروشیمی کیان، آغاز مجدد همکاری های مشترک ایران و آلمان

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تاکید کرد: پتروشیمی کیان، آغاز مجدد همکاری های مشترک ایران و آلمان
(سه شنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۶:۲۴

شاهدایی گفت: نهایی شدن قرارداد میان پتروشیمی کیان و شرکت لینده آلمان، نقطه آغاز همکاری های جدید صنعت پتروشمی ایران با شرکت های صاحب نام خارجی است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آئین امضای قرارداد میان پتروشمی کیان و شرکت لینده آلمان، اظهار کرد: شرکت های آلمانی دارای سابقه حضور و همکاری طولانی در صنعت پتروشیمی ایران هستند و از افزایش همکاری میان شرکت های دو کشور حمایت می کنیم.
وی افزود: در دوران تحریم روابط میان شرکت های ایرانی و آلمانی با برخی مشکلات مواجه بود که امید است در دوران پسابرجام بتوانیم این روابط را دوباره گسترش دهیم.
شاهدایی با بیان این که، زمینه همکاری های مشترک میان دو کشور در صنعت پتروشیمی وجود دارد، گفت: امضای قرارداد همکاری پتروشمی کیان و شرکت لینده می تواند زمینه ساز آغازی دوباره در روابط میان صنعت پتروشمی ایران و شرکت های صاحب نام آلمان باشد.
وی با  اشاره به این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران میزبان مراسم امضای قرارداد دو شرکت پتروشیمی کیان و لینده آلمان بود و خود تضمین و یا قراردادی منعقد نکرد گفت: پتروشیمی کیان یکی از مهمترین طرح های صنعت پتروشیمی است که در فاز ٢ عسلویه در حال اجراست.
شاهدایی به حضور شرکت های خارجی در دوران پسابرجام اشاره کرد و گفت: شرکت لینده آلمان از جمله شرکت هایی بود که در دوره تحریم، ایران را ترک کرد و در آن مقطع با ما قراردادی منعقد نکرد. این شرکت پس از برجام بلافاصله پیشنهادهای مختلفی در زمینه های EPC و همچنین سرمایه گذاری ارائه کرده تا فعالیت خود را آغاز کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: قرارداد تامین تکنولوژی و آماده سازی برای انجام طراحی پایه ( FEED ) واحد الفین پتروشیمی کیان می تواند زمینه ساز افزایش همکاری های آتی باشد.



  

تعداد بازدید : ۱,۶۹۰