بر اساس ابلاغیه جدید وزیر نفت:

قطع خوراک پتروشیمی هایی که قوانین HSE را رعایت نمی کنند

قطع خوراک پتروشیمی هایی که قوانین HSE را رعایت نمی کنند
(یکشنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۳۰

بطور قاطع و قانونی با پتروشیمی هایی که قوانین و دستور العمل های HSE را رعایت نمی کنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت های بخش خصوصی که الزام ها، قوانین و دستورالعمل های ایمنی را رعایت نکنند، با برخورد قاطع وزارت نفت از جمله قطع خوراک مواجه خواهند شد.

مهندس مرضیه شاهدایی افزود: براساس دستور و ابلاغیه وزیرنفت، تمامی هلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی باید بطور کامل اصول HSE را رعایت کنند و با شرکت های متخلف برخورد های لازم انجام می شود.

وی با بیان این که براساس ابلاغیه مورد اشاره، شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسئول پایش و نظارت مستمر شرکت های پتروشیمی است، گفت: به دنبال این مسئولیت با همکاری دولت و مجلس به دنبال آن هستیم تا نقش رگولاتوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی را نهایی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ادامه داد: نمایندگان حامی صنعت پتروشیمی آمادگی خود را برای همکاری در راه تدوین و تصویب آئین نامه ها و ماده واحده های لازم اعلام کرده اند و با همکاری دولت امید است روند نهادینه شدن تصویب رگولاتوری برای ایفای نقش حاکمیت شتاب گیرد.

 شاهدایی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل هایی که به تازگی به طرح ها و مجتمع ها ابلاغ شده است، باید شرکت ها مواردی از جمله نیاز به خرید تجهیزات جدید، کنترل آب واحد های آتش نشانی و نیز فوم مورد نیاز را بطور دقیق و جدی مورد بازبینی قرار دهند و از سوی دیگر مناطق پرخطر در محدوده فعایت های خود را به طور دائم پایش کنند.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در بلند مدت نیز به دنبال ممیزی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در بخش HSE هستیم و با همکاری مشاوران به دنبال آن هستیم تا رعایت اصول و الزام های ایمنی محیط زیست و آتش نشانی بطور کامل درشرکت های پتروشیمی محقق شود.

وی  افزود: تجربه به دست آمده در حادثه پتروشیمی بوعلی و نیز بیستون  به سایر مجتمع ها اعلام می شود تا سایر شرکت ها موارد ایمنی را رعایت کرده و پیشگیری های لازم را معمول کنند.

 شاهدایی درباره حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بیستون اظهار کرد: علت دقیق حادثه در دست بررسی است، اما یکی از احتمال های بروز این رخداد، تجمع گاز در مخزن بوده است که سبب شد فشار گاز بالارفته و پس از ترکیب با اکسیژن آتش سوزی به وجود آید وعامل به وجود آمدن جرقه توسط همکاران در حال بررسی نهایی است.

تعداد بازدید : ۲,۳۲۶