برنامه سابک برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در ایالات متحده

برنامه سابک برای ساخت یک مجموعه پتروشیمی در ایالات متحده
(یکشنبه ۱۰ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۵۴

شرکت پتروشیمی سابک عربستان و یکی از زیرمجموعه های شرکت نفتی اکسان موبیل آمریکا در حال بررسی پتانسیل های موجود برای توسعه یک طرح مشترک و ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی در منطقه گلف کوست (Gulf Coast) ایالات متحده هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی سابک عربستان سعودی و یکی از زیرمجموعه های شرکت نفتی اکسان موبیل آمریکا در حال بررسی پتانسیل های موجود برای توسعه یک طرح مشترک و ساخت یک مجموعه جدید پتروشیمی در منطقه گلف کوست (Gulf Coast) ایالات متحده هستند.
این پروژه در صورت اجرایی شدن در تگزاس یا لوئیزیانا به تولید و بهره برداری می رسد تا امکان دسترسی به خوراک گاز طبیعی برای آن فراهم باشد. طرح یادشده شامل یک واحد کراکر بخار در مقیاس جهانی و تعدادی واحد تولید مشتقات پتروشیمی خواهد بود.
پیش از تصمیم گیری نهایی برای سرمایه گذاری، دو شرکت قرار است مطالعات امکان سنجی جامعی انجام دهند و با مقامات ایالتی و محلی به منظور شناسایی مکانی با بالاترین پتانسیل و برخوردار از زیرساخت های کافی برای اجرای پروژه همکاری کنند.
یوسف عبدالله البنیان، معاون رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت سابک، عنوان کرد: ما در پی تنوع بخشیدن به حوزه های جغرافیایی فعالیت خود هستیم تا امکان عرضه به بازارهای جدید را در سطح بین المللی فراهم کنیم.
وی افزود: پروژه مشترک پیشنهادی می تواند ضمن مهیا ساختن امکان دسترسی به خوراک ارزان قیمت، موقعیت شرکت سابک را در زنجیره ارزش تقویت کند.
نیل چپمن، رئیس شرکت اکسان موبیل کمیکال، می گوید: ما قادریم پروژه ای با مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد را طراحی کنیم که از امکان فعالیت در فضای رقابتی بازار جهانی پتروشیمی برخوردار باشد. از آن جا که پیش بینی می شود ظرف چند دهه آتی، بیشتر رشد تقاضا برای محصولات شیمیایی از سوی اقتصادهای در حال توسعه باشد؛ این موضوع بسیار اهمیت می یابد.
شرکت های سابک و اکسان موبیل نزدیک به 35 سال در توسعه پروژه های عظیم مشترک فراوانی در عربستان سعودی با یکدیگر همکاری داشته اند.

تعداد بازدید : ۷۳۰