با حضور شاهدایی برگزار شد: جلسه واکاوی حادثه حریق مخزن لایت اند پتروشیمی بیستون

با حضور شاهدایی برگزار شد: جلسه واکاوی حادثه حریق مخزن لایت اند پتروشیمی بیستون
(شنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۵) ۰۸:۳۰

بامداد امروز جلسه بررسی حادثه آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بیستون با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل و سایر مدیران در محل این مجتمع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی نیپنا به کرمانشاه، از بامداد امروز 9 مردادماه، جلسه واگاوی در خصوص دلایل بروز حادثه حریق مخازن لایت اند 604 مجتمع پتروشیمی بیستون با مدیریت شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و با حضور مدیر کل پدافند کل استان کرمانشاه، مدیر عامل پتروشیمی بیستون، رئیس ستاد بحران استان و سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیر عامل و همچنین سایر مدیران و مسئولان ذی ربط در حال برگزاری است.

در ابتدای این جلسه، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از همکاری و همدلی مطلوب نیروها و ارگان های استانی در کنترل به موقع و اطفاء حریق تقدیر و تشکر کرد .

قرار است در ادامه جلسه حاضران در خصوص دلایل علل حادثه و  راهکاری پیشگیری از بروز آن در آینده مواردی  را  طرح و بررسی نمایند.

لازم به ذکر است، یکی از مخازن مجتمع پتروشیمی بیستون واقع در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا که الکیل بنزن خطی LABوالکیلات سنگین HAB تولید می کند، دیروز (جمعه، هشتم مردادماه) دچار حریق شد که با حضور بموقع و تلاش آتش نشانان و دیگر دستگاهها، حدود ساعت ١٩ روز جمعه آتش خاموش و به طور کامل مهار شد.

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه ٣٨٦ هزار تن نفت سفید و ١٩ هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.

تعداد بازدید : ۸۱۹