گفتگوی مشروح "نیپنا" با شاهدایی پس از اطفای حریق مخزن 604 پتروشیمی بیستون

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: واحدهای اصلی پتروشیمی بیستون در مدار تولید است

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: واحدهای اصلی پتروشیمی بیستون در مدار تولید است
(جمعه ۸ اَمرداد ۱۳۹۵) ۲۳:۵۰

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، نقش نیروهای استانی در مهار حادثه آتش سوزی یکی از مخازن پتروشیمی بیستون را موثر و سازنده خواند و گفت: همگرایی تمامی شرکت ها و ارگان های استان کرمانشاه در مهار حادثه پتروشیمی بیستون ستودنی است.

مرضیه شاهدایی، در گفتگو با خبرنگار اعزامی به کرمانشاه، اظهار کرد: حادثه در ساعت 14  و 30 دقیقه امروز (جمعه 8 مرداد ماه) در مخزن لایت اند ٦٠٤ مجتمع پتروشیمی بیستون روی داد که خوشبختانه با تلاش تمامی همکاران در پتروشیمی ها بیستون، کرمانشاه و پلیمر کرمانشاه و نیز سایر ارگان ها و سازمان های استان حادثه در حدود ساعت 19 عصر با موفقیت مهار شد.

شاهدایی با تاکید بر اینکه هم اکنون آرامش در این مجتمع برقرار است، افزود: فرماندهی و مدیریت بحران این حادثه به خوبی  انجام شد که با اطلاع رسانی به موقع، زمینه ساز همکاری و  تعامل میان تیم های اطفای حریق بود.

وی با بیان اینکه  هم اکنون آتش نشانان به طور آماده باش در کنار مخزن مستقر هستند و مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: همگرایی و نیز تجربه به دست آمده از حادثه پتروشیمی بوعلی ، باعث که حادثه بیستون در کمترین زمان ممکن مهار شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با رد صریح شایعه توقف تولید در مجتمع بیستون، خاطر نشان کرد: خوشبختانه مجتمع مشکلی برای تولید ندارد و خسارتی هم به دیگر واحدهای آن وارد نشده است.

وی افزود: واحدهای اصلی این مجتمع در سرویس نیست و نیمی از مجتمع پتروشیمی بیستون در حال تعمیرات اساسی است که پس از انجام تعمیرات اساسی، این واحدها می توانند فعالیت خود را ازسر گیرند. 

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه به زودی کمیته های فنی برای تعیین میزان خسارت وارده تشکیل خواهد شد، اظهار کرد: اکنون که حریق در پتروشیمی بیستون مهار شده باید دلیل این حادثه با حضور کارشناسان و مسئولان اچ اس یی، بررسی و مشخص شود سپس ما از طریق رسانه ها اعلام خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، یکی از مخازن مجتمع پتروشیمی بیستون واقع در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بز رگراه کربلا که الکیل بنزن خطی LAB والکیلات سنگین HAB تولید می کند، دچار حریق شد که با حضور بموقع و تلاش آتش نشانان و دیگر دستگاهها آتش خاموش و به طور کامل مهار شد.

تعداد بازدید : ۶,۱۲۶