مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی: از توسعه محیط زیست حمایت می کنیم

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی: از توسعه محیط زیست حمایت می کنیم
(سه شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۸:۳۰

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با تاکید بر حمایت از فعالیت های زیست محیطی گفت: ٦ تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٤٠ هزار مترمکعب در روز، پسماندهای صنعتی را در منطقه تصفیه می کند و طرح جدیدی نیز از سوی پتروشیمی مارون، بزودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سید امید شهیدی نیا مدیر عامل  سازمان منطقه ویژه  اقتصادی پتروشیمی امروز سه شنبه(5 مرداد ماه)  با بیان این که این سازمان مشوق هایی را به شرکت های سرمایه گذار در زمینه بازیافت و مدیریت پسماند ارائه می کند اظهارکرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از سال ٧٦ برای ایجاد زیرساخت های مناسب و شرایط محیط امن، فعالیت های توسعه ای، خدماتی، بازرگانی، صنایع بالادستی، میان دستی، پایین دستی پتروشیمی و ارائه معافیت ها و مشوق های سرمایه گذاری در محدوده ای به وسعت دو هزار و ٦٠٠ هکتار ایجاد شده است.

وی ابراز داشت: پتروشیمی های بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقاضا دارند بخشی از عوارض آلایندگی در نظر گرفتن در قانون، برای حفظ محیط زیست سازوکار مشخص برای رفع چالش های این بخش هزینه شود زیرا این کار در مسیر پایداری بیشتر برای رفع مشکلات محیط زیست موثر واقع می شود.
شهیدی نیا ادامه داد: با توجه به استقرار منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در نزدیکی شهرستان ماهشهر، بندر امام و همچنین همجواری با سواحل خورموسی بعنوان یکی از اکوسیستم های حساس مهم استان خوزستان نیمی از اهداف حاکمیتی سازمان و حفظ محیط زیست و نظارت بر آلاینده های زیست محیطی است.
مدیر عامل  سازمان منطقه ویژه  اقتصادی پتروشیمی افزود: 6  تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٤٠ هزار مترمکعب در روز، پسماندهای صنعتی را در منطقه تصفیه می کنند و طرح بزرگی نیز از سوی شرکت پتروشیمی مارون، با ظرفیت چهار هزار و ٨٠٠ مترمکعب بزودی به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به کلنگ زنی تصفیه خانه پتروشیمی که امروز با حضو مسئولان انجام شد، گفت: این تصفیه خانه ٤٠ هزار مترمکعبی، بزرگ ترین تصفیه خانه منطقه خواهد بود.

تعداد بازدید : ۲,۰۲۷