با هدف حفظ محیط زیست انجام شد/ خروج واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام از مدار تولید

با هدف حفظ محیط زیست انجام شد/ خروج واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام از مدار تولید
(سه شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۰۸

واحد کلرآلکالی مجتمع پتروشیمی بندرامام امروز بطور رسمی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از مدار تولید خارج شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجتمع پتروشیمی بندر امام امروز گامی مهم را در مسیر حفظ محیط زیست برداشت و طی مراسمی رسمی واحد کلر آلکالی این مجتمع پتروشیمی بندرامام از مدار تولید خارج شده و تغییر فرآیند آن در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش ، اجرای طرح تغییر فرآیند واحد کلرآلکالی و حذف جیوه به سه فاز تقسیم شده که در فاز نخست، سیستم ابزار دقیق و کنترل واحد که نیوماتیک بود به آخرین فناوری FCS-DCS مجهز شد و در ابتدای سال ٩٥ به بهره برداری رسید.

فاز دوم این طرح، تامین الکترولایزرهای سیستم ممبراین و تهیه اسناد مهندسی پایه است در این فاز با صاحب دانش واحد (شرکت دنورا که در حال حاضر مالکیت آن به شرکت آلمانی تیسون گروپ واگذار شده است) برای انجام فعالیت های یادشده توافق شد.

هم اکنون مهندسی پایه رو به پایان است و الکترولایزرها نیز که تجهیزات اصلی جایگزین با سلهای جیوه است، تا سه ماه آینده بر اساس برنامه به مجتمع پتروشیمی بندرامام حمل خواهد شد به طور کلی این فاز ٥٥ درصد پیشرفت کار داشته است.

انجام مهندسی تفصیلی و تامین سایر اقلام مورد نیاز و ساختمان و نصب نیز فاز سوم این پروژه است. در این خصوص اسناد مناقصه فعالیت در این فاز در دست تهیه و تکمیل بوده و تا سه یا شش ماه آینده پیمانکار مربوطه انتخاب خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، مرضیه شاهدائی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، عادل نژادسلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس و دیگر مدیران ارشد صنعت پتروشیمی معاون رئیس جمهوری را در این  مراسم همراهی کردند.


تعداد بازدید : ۸۴۵