مجتمع تولید PVC شرکت لوک اویل در اوکراین به فروش می رسد

مجتمع تولید PVC شرکت لوک اویل در اوکراین به فروش می رسد
(سه شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۵۸

پتروشیمی Karpatneftekhim در غرب اوکراین از ظرفیت تولید 300 هزار تن وینیل و 110 هزار تن پلی اتیلن در سال برخوردار است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews، شرکت نفتی لوک اویل (Lukoil) روسیه که در زمینه تولید انواع محصولات شیمیایی نیز فعالیت دارد؛ در نظر دارد تا مجتمع تولید پی وی سی (PVC) Karpatneftekhim خود واقع در اوکراین را به فروش برساند. این مجتمع یکی از زیرمجموعه های شرکت لوک اویل به شمار می رود.

مجتمع پتروشیمی Karpatneftekhim واقع در شهر کالوش در غرب اوکراین همچنین از ظرفیت تولید 300 هزار تن وینیل و 110 هزار تن پلی اتیلن در سال برخوردار است. با این حال تاسیسات یادشده به غیر از بازه ای کوتاه در سال 2013، به طور پیوسته از سپتامبر سال 2012 در تعطیلی به سر می برد.

شرکت لوک اویل که دفتر مرکزی آن در مسکو قرار دارد؛ در پایان ماه ژوئن امسال اعلام کرد که تعدادی از خریداران اوکراینی و خارجی برای خریداری این مجتمع ابراز تمایل کرده اند.

آژانس خبری Interfax روسیه در گزارشی عنوان کرد: واگیت آلکپروف، مدیر عامل لوک اویل، قیمتی در بازه 90 میلیون و 800 هزار یورو تا 113 میلیون یورو را برای این تاسیسات پیش بینی کرده است.

رسانه های روسیه اعلام کردند: پاول ژادنف، مدیر شاخه بازار سرمایه، امور واگذاری و خریداری لوک اویل، بررسی پیشنهاد سرمایه گذارانی از اوکراین و اروپا برای خریداری تنها تاسیسات تولید پی وی سی و پلی اتیلن اوکراین را تایید کرده است.

عدم توافق بر سر مسائل مالیاتی میان دولت اوکراین و شرکت لوک اویل، فعالیت این مجتمع را به حالت تعلیق درآورد. اگر چه در مذاکرات با دولت قبلی این کشور، پیشرفت های خوبی حاصل شده بود؛ با این حال بحران سیاسی اوکراین بار دیگر مانعی جدی بر سر راه فعالیت این تاسیسات قرار داد.

تعداد بازدید : ۷۷۹