تا ساعتی دیگر آغاز می شود/ساخت و بهره برداری از چند طرح محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

تا ساعتی دیگر آغاز می شود/ساخت و بهره برداری از چند طرح محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(سه شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۰۰

ساخت و بهره برداری از چند طرح محیط زیستی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تاساعتی دیگر با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست بطور رسمی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، همزمان با تلاش شرکت های پتروشیمی برای صیانت از محیط زیست،  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  امروزسه شنبه (پنجم مرداد ماه) میزبان معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست و نیز مقام های عالی صنعت پتروشیمی کشورمان  است.

 گفتنی است که معاون رئیس جمهوری را در این سفر مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، عادل نژادسلیم، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس و دیگر مدیران منطقه همراهی می‌کنند.

 این گزارش می  افزاید: آیین  انعقاد نخستین قرارداد فروش گازهای مشعل به سرمایه گذاران داخلی اکنون در اهواز با حضور هئیت مورد اشاره و نیز استاندار خوزستان در حال برگزاری است و پس از آن قرار است منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی میزبان معاون رئیس جمهوری باشد.

بر اساس این گزارش، آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه پساب مجتمع پتروشیمی بندر امام به عنوان یکی از بزرگترین تصفیه خانه های صنعتی کشور که با 40 هزار متر مکعب در روز فعالیت خواهد کرد، نخستین طرحی خواهد بود که معاون رئیس جمهوری از آن بازدید خواهد کرد.
 دومین طرح محیط زیستی منطقه نیز در مجتمع پتروشیمی بندر امام  رقم خواهد خورد و قرار است که بزرگترین طرح زیست محیطی و فرایندی صنعت پتروشیمی باشد.
بر اساس این گزارش،  قرار است واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور از مدار تولید خارج   شود و جیوه از فرآیند این واحد حذف و فرآیند غشایی «ممبراین» جایگزین آن خواهد شد.
با کلید خوردن این پروژه و حذف جیوه از فرآیند تولید در این شرکت پتروشیمی، آسمان، زمین و آب‌های منطقه با آلودگی‌های ناشی از این ماده خداحافظی خواهند کرد.
 همچنین افتتاح سیستم تصفیه خانه پساب صنعتی پتروشیمی تخت جمشید از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سفر خانم ابتکار به  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
 این گزارش می افزاید: امضای تفاهم نامه تاسیس باغ موزه طبیعی پتروشیمی در ماهشهر با حمایت شرکت نوید زر شیمی برنامه دیگری است که در سفر معاون رئیس جمهوری  قرار است به امضا برسد.


تعداد بازدید : ۱,۲۶۰