توان ساخت 75 درصدی تجهیزات صنعت پتروشیمی توسط سازندگان کشور

توان ساخت 75 درصدی تجهیزات صنعت پتروشیمی توسط سازندگان کشور
(یکشنبه ۳ اَمرداد ۱۳۹۵) ۰۹:۲۸

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از قابلیت 75 درصدی ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی در داخل کشور خبر داد و خواستار حمایت های جدی در این زمینه شد.

به گزارش نیپنا؛ رضا پدیدار عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان این که توان ساخت 75 درصد از تجهیزات صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: اگر این موضوع مورد حمایت اجرایی، عملیاتی، مالی و اقتصادی ازسوی پتروشیمی ها قرار بگیرد سازندگان کشور می توانند این روند را حفظ و توسعه دهند.

وی افزود: سازندگان داخلی این آمادگی را دارند تا در طرح های نیمه تمام چه در پتروشیمی هایی که فعال هستند و چه پتروشیمی هایی که هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده اند، با هدف مشارکت وارد مذاکره شوند و در تکمیل طرح های پتروشیمی با استفاده از توان داخلی همه تلاش خود را انجام دهند.

پدیدار با بیان اینکه در این زمینه سازندگان داخلی حاضرند به صورت قردادهای مشارکتی در توسعه طرح های پتروشیمی اقدام کنند، گفت: این همکاری مشترک توان ملی را  افزایش می دهد. یعنی توان ساخت داخل بالا می رود و قدرت بیشتری در منطقه پیدا خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: سازندگان داخلی تعامل خوبی با سازندگان تجهیزات صنعت پتروشیمی خارجی برقرار کرده اند تا جایی که بعد از برجام روابط بهتر شده و با یکسری از شرکت های معتبر بین المللی که از آنها مواد اولیه تهیه
می کردیم، در قالب تجدید قراردادهای نمایندگی و توسعه بازار گفتگوهایی انجام شده است. این گام بزرگی است که نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان این که در حال حاضر برای سازندگان صرفه اقتصادی ندارد تا سفارش های کوچک داشته باشند، گفت: نهادهایی که به صورت کارفرما، سفارش می دهند هنوز توان اقتصادی و مالی لازم را برای سفارش انبوه را ندارند و کماکان سفارش به صورت کوچک داده می شود.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران عنوان کرد: سفارش های کوچک، قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد. اگر صنعت پتروشیمی با توان مالی بالا سفارشات خود را به صورت انبوه قرار دهد، با این اقدام از سازندگان داخلی حمایت می کند. از طرفی اگر دولت هم بتواند موانع بانکی مبادلات ارزی را از جلوی پای سازندگان برای روند بهبود اجرای برجام بردارد، گام های بزرگی برداشته می شود.

تعداد بازدید : ۱,۰۵۸