مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر اعلام کرد :

سهم 80 درصدی سرمایه گذاری غدیر از تولید اوره و آمونیاک کشور

سهم 80 درصدی سرمایه گذاری غدیر از تولید اوره و آمونیاک کشور
(سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵) ۱۶:۲۷

شرکت سرمایه گذاری غدیر حدود 80 درصد از تولید اوره و آمونیاک کشور را در دست دارد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر امروز (سه شنبه 29 تیر ماه )در آیین بهره برداری رسمی از فاز سوم پتروشیمی شیراز (آمونیاک و اوره شهدای مرودشت) اظهار کرد : شرکت سرمایه گذاری غدیر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ارزش افزوده بیشتر سرمایه گذاری هایی در بخش های مختلف صنعت کشور انجام داده است و در حال حاضر 43 هزار میلیارد تومان و 12 میلیارد یورو طرح های عمرانی و توسعه ای را در دست اقدام دارد.
وی افزود : یکی از بخش هایی که سرمایه گذاری هایی گسترده ای را در آن انجام داده ایم صنعت پتروشیمی است که یکی از طرح های توسعه ای، طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی شیراز است که امروز شاهد بهره برداری رسمی از آن بودیم.
سلیمانی با بیان اینکه به شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یک شرکت بورسی ، دارای عملکردی شفاف است گفت : به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگهای کشور به دنبال نقش آفرینی و مشارکت در توسعه کشور هستیم .
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر ادامه داد : حدود 3 میلیارد یورو سهم صادرات شرکت نفت و گاز پارسیان از مجموع میزان صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته با وجود شرایط تحریم محقق شد.
وی ادامه داد : سهم ظرفیت اوره و آمونیاک کشور پیش از راه اندازی واحد اوره و آمونیاک شهدای مرودشت 4 میلیون و 400 هزار تن بود که اکنون این رقم به حدود 5.5 میلیون می رسد و باید بر این نکته تأکید کرد که سهم 75 درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر از تولید اوره و آمونیاک کشور اکنون به 80 درصد رسیده است.

تعداد بازدید : ۱,۸۷۸