موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس اعلام کرد

حوادث ترکیه تاثیری بر جریان عرضه محصولات پتروشیمی نداشته است

حوادث ترکیه تاثیری بر جریان عرضه محصولات پتروشیمی نداشته است
(سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۵۵

حوادث اخیر ترکیه تاثیری ناچیز بر جریان عرضه محصولات پتروشیمی از طریق تنگه های این کشور داشته است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس گزارش های رسیده از منابع صنعتی به موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، کودتای نافرجام جمعه شب ترکیه به وسیله گروهی از ارتشیان، تاثیری ناچیز بر جریان عرضه محصولات پتروشیمی از طریق تنگه های این کشور داشته است.
یک کارگزار کشتی عنوان کرد: هیچ بندری تعطیل نشده است و فعالیت کشتی های حامل محموله های فله خشک (dry bulk carriers) و کشتی های کانتینر بر (container ships) از طریق تنگه ها ادامه دارد.
همچنین منابع محلی گزارش کردند که اگر چه از اواخر روز جمعه وقفه کوتاهی در رفت و آمد تانکرها از طریق تنگه بسفر ایجاد شده بود؛ بلافاصله روز پس از آن وضعیت به حالت عادی بازگشت.
در ترکیه سهم مهمی از تجارت بین المللی از طریق حمل و نقل دریایی صورت می پذیرد. در بخش محصولات پتروشیمی، این کشور امسال شاهد افزایش واردات پلی اتیلن و پلی پروپیلن بوده است. ترکیه در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مجموع 790 هزار و 16 تن پلی اتیلن و پلی پروپیلن وارد کرد که نسبت به رقم 687 هزار و 957 تن در مدت مشابه سال گذشته میلادی رشد قابل توجهی را نشان می دهد.
از طرفی واردات برخی محصولات آروماتیکی به این کشور نیز اخیرا جهش چشمگیری داشته است. برای مثال می توان به پاراکسیلن اشاره کرد که واردات آن بر اساس داده های موسسه آمار ترکیه با افزایش 130 درصدی در ماه مه امسال نسبت به سال گذشته، به رقم 11 هزار و 522 تن بالغ شد.

تعداد بازدید : ۶۸۰