قیمت پلی پروپیلن صادراتی آمریکا به پایین ترین سطح از سال 2009 رسید

قیمت پلی پروپیلن صادراتی آمریکا به پایین ترین سطح از سال 2009 رسید
(دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵) ۱۲:۰۱

کارشناسان عواملی از قبیل نرخ بالای تولید داخلی، افزایش واردات محصولات نهایی و پلی پروپیلن و رشد ذخایر مصرف کنندگان را دلیل این موضوع می دانند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، قیمت هوموپلیمر پلی پروپیلن صادراتی ایالات متحده  در تاریخ پنجشنبه 24 تیرماه به 950 دلار برای هر تن بر مبنای FAS هیوستون رسید که پایین ترین سطح نسبت به 86 ماه گذشته محسوب می شود. کارشناسان عواملی از قبیل نرخ بالای تولید داخلی، افزایش واردات محصولات نهایی و پلی پروپیلن و رشد ذخایر مصرف کنندگان (high inventories) را دلیل این موضوع می دانند.
بنا به داده های منتشر شده توسط موسسه پلاتس، قیمت گذاری در روز پنجشنبه بر اساس قیمت هوموپلیمر صادراتی در روز چهارشنبه 23 تیرماه صورت گرفت که در بازه ی 937-959 دلار برای هر تن بر مبنای FAS هیوستون تعیین شده بود و پایین ترین قیمت از 26 ماه مه سال 2009 یعنی 926-948 دلار در هر تن به شمار می رود.
قیمت های صادراتی نسبت به رقم هزار و 389 دلار برای هر تن بر مبنای FAS هیوستون در ماه ژانویه امسال، کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. از طرفی پایین بودن قیمت ها در بازار آسیا که همزمان نزدیک به 800 دلار در هر تن بود؛ به روانه شدن محصولات نهایی و رزین خام به بازار ایالات متحده منجر شد.
بر مبنای داده های انجمن تولید کنندگان سوخت و محصولات پتروشیمی آمریکا، پلی پروپیلن وارداتی ایالات متحده در ماه مه امسال به 39 هزار و 171 تن رسید که افزایش 15 هزار و 692 تنی را نسبت به ماه مه 2015 نشان می دهد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط همین انجمن، برزیل، کره جنوبی و عربستان سعودی به ترتیب با 9 هزار 224، 5 هزار 578 تن و 4 هزار و 509 تن، بیشترین حجم پلی پروپیلن را در ماه مه روانه بازار آمریکا کردند.


تعداد بازدید : ۱,۷۲۶