تا دقایقی دیگر: افتتاح رسمی فاز سوم مجتمع پتروشیمی شیراز با حضور معاون اول رئیس جمهوری

تا دقایقی دیگر: افتتاح رسمی فاز سوم مجتمع پتروشیمی شیراز با حضور معاون اول رئیس جمهوری
(دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵) ۱۰:۱۰

فاز سوم مجتمع پتروشیمی شیراز( آمونیاک و اوره شهدای مرودشت ) تا دقایقی دیگر بطور رسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود.

به گزارش نیپنا،  فاز سوم مجتمع پتروشیمی شیراز( آمونیاک و اوره شهدای مرودشت) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و بیژن زنگنه، وزیر نفت و مقام های عالی استان فارس امروز  (سه شنبه 29 تیرماه) بطور رسمی به بهره برداری می رسد.

بر اساس این گزارش، کیانوش کاظمی مدیرعامل پتروشیمی شیراز هفته گذشته در جمع خبرنگاران درباره ویژگی های این طرح توسعه ای اظهارکرد: اجرای طرح آمونیاک و اوره شهدای مرودشت به عنوان دومین طرح بزرگ توسعه در شرکت پتروشیمی شیراز از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و عملیات ساخت سرویس های جانبی و نیروگاه، آمونیاک و اوره گرانول از مهر ماه سال ۱۳۸۸ آغاز شد.
وی این طرح را مشتمل بر واحد آمونیاک ۳، واحد اوره ۳ و واحد سرویس های جانبی دانسته و گفت: واحد آمونیاک ۳ با ظرفیت ۲۰۵۰ تن در روز با دانش فنی شرکت کازاله سوئیس ازسوی شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) طراحی و نصب شده است در بهمن ماه ۹۴ به بهره برداری آزمایشی رسید.
کاظمی افزود: واحد اوره ۳ نیز با ظرفیت ۳۲۵۰ تن در روز اوره گرانول را با دانش فنی شرکت تویو ژاپن تولید می کند و ازسوی شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی (پیدک) طراحی و نصب شده و اسفند ماه ۹۴ به بهره برداری آزمایشی رسید.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز هدف از اجرای این طرح را تولید سالانه ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون ۷۰  هزار تن اوره گرانول  مطرح کرد و گفت: با آغاز بهره برداری رسمی از طرح توسعه ای پتروشیمی شیراز با تولید سالانه ۳.۷ میلیون تن کودهای ازته (اوره پریل و گرانول-نیترات آمونیوم) آمونیاک، اسیرنیتریک، متانول و آرگون همچنان جایگاه خود را در ردیف بزرگترین واحدهای صنعت پتروشیمی کشور حفظ کرده است.
کاظمی تصریح کرد:  اجرای این طرح در سخت ترین شرایط اعمال تحریم های ظالمانه با بیش از ۲۳ میلیون نفر ساعت کار با به خدمت گرفتن حداکثر توان داخلی در ساخت و تجهیزات صورت گرفته است.



تعداد بازدید : ۳,۱۳۰