فاز دوم پتروشیمی کاویان بهره برداری شد: آغاز تزریق خوراک به خط لوله اتیلن غرب از دقایقی پیش

فاز دوم پتروشیمی کاویان بهره برداری شد: آغاز تزریق خوراک به خط لوله اتیلن غرب از دقایقی پیش
(دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۵:۰۰

با بهره برداری کامل از فاز دوم پتروشیمی کاویان، عملیات تزریق خوراک به خط لوله اتیلن غرب با ظرفیت 40 تن در ساعت آغاز شد.

رمضان اولادی مدیر عامل شرکت پتروشیمی کاویان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار نیپنا با اعلام این خبر گفت:  عملیات تزریق خوراک به خط لوله اتیلن غرب با حجم 40 تن در ساعت  آغاز شد. اگرچه این روند همچنان ادامه دارد ، اما امیدواریم با دریافت اتان بیشتر از فازهای پارس جنوبی، حجم ترزیق خوراک به خط لوله غرب را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه با وجود تمام موانع و مشکلات موجود موفق شدیم برای نخستین بار اتیلن مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی مستقر در غرب کشور را به خط لوله تزریق کنیم.

اولادی با بیان اینکه فاز نخست پتروشیمی کاویان نیز با بیش از 51 تن تولید در هر ساعت در مدار تولید است، گفت: امیدواریم به زودی با افزایش دریافت اتان از فازهای 15 و 16 و نیز فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بتوانیم با تمام ظرفیت تولید خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی مستقر در خط لوله اتیلن غرب کشور را تامین کنیم.

گفتنی است، فاز دوم پتروشیمی کاویان (الفین یازدهم) به عنوان یکی از طرحهای توسعه ای در صنعت پتروشیمی است که در صورت تامین کامل خوراک، تولید اتیلن این مجتمع سالانه به بیش از ٢ میلیون تن می رسد.

مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه ٢ میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

تعداد بازدید : ۱,۴۱۹