بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از دو شرکت تولید کننده کاتالیست

بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از دو شرکت تولید کننده کاتالیست
(دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۴۹

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (دوشنبه21تیر ماه) از شرکت های دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا و گسترش فناوری خوارزمی به عنوان تولید کنندگان کاتالیست های صنعتی در کشور بازدید کرد.

به گزارش نیپنا؛ مرضیه شاهدایی در ابتدای  بازدید خود از شرکت های تولید کننده داخلی کاتالیست های مورد نیاز صنایع پتروشیمی از  شرکت دانش بنیان اکسیر نوین فرآیند آسیا بازدید کرد.

این شرکت با تکیه بر دانش فنی و تکنولوژی بومی و همکاری مراکز علمی و پژوهشی، تاکنون موفق به تولید 25 نوع کاتالیست حاوی فلزات گرانبهای مصرفی صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور شده است.

بر پایه این گزارش، پیش از این کاتالیست‌های واحدهای ایزوم پالایشگاهی توسط کشور آمریکا قابل تولید بود، اما در حال حاضر با بومی سازی و تولید داخلی ، ایران به دومین تولیدکننده این کاتالیست حساس و پیچیده در جهان تبدیل شده است.

قابلیت های شرکت اکسیرنوین فرآیند آسیا نشان دهنده رقابت این شرکت شرکت‌های تراز اول اروپایی و آمریکایی و مشارکت با شرکتهای تولید کننده معتبر خارجی است .

بازدید مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از شرکت گسترش فناوری خوارزمی

 همچنین مرضیه شاهدایی از خط تولید کاتالیست های صنعتی شرکت گسترش فناوری خوارزمی بازدید کرد.

این شرکت با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان مجرب و با سابقه در زمینة تولید کاتالیست های مصرفی صنایع پتروشیمی، فولاد و پالایشگاهی به عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع ها تاسیس شد. شناخت کامل فرآیندهای صنعتی، متغیرهای موثر در مکانیسم و سینتیک واکنش ها، تسلط بر روش های سنتز و تولید مواد، استفاده از فناوری های نوین و به روز در عرصة دانش کاتالیست های صنعتی از خصوصیات ممتاز این شرکت است.

 این شرکت با بهره مندی از بخش پژوهش و توسعه شامل آزمایشگاه آنالیز دستگاهی، آزمایشگاه شیمی تر، پایلوت پیشرفته و اتوماتیک تست و ارزیابی عملکرد کاتالیست ها، در تلاش است که کاتالیست های مورد نیاز کشور را مطابق با علم و فناوری های روز دنیا تولید کند.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می گردد.

تعداد بازدید : ۱,۵۸۰