جمهوری چک به دنبال تثبیت جایگاه خود در بازارپتروشیمی اروپا

جمهوری چک به دنبال تثبیت جایگاه خود در بازارپتروشیمی اروپا
(یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۱۴

شرکت یونی پترول در بیانیه ای اعلام کرد که قرارداد اخیر امکان ایجاد هماهنگی بیشتر در زنجیره ارزش این شرکت و یکپارچه سازی هر چه بیشتر فعالیت های آن را فراهم می سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews، شرکت یونی پترول (Unipetrol) که یکی از تولیدکنندگان عمده محصولات پتروشیمی جمهوری چک به شمار می رود؛ قصد دارد با هدف تقویت جایگاه خود در بازار اروپا، سهام شرکت تولیدکننده پی وی سی (PVC) Spolana این کشور را خریداری کند.

بر اساس این قرارداد یک میلیون دلاری، شرکت یونی پترول که دفتر مرکزی آن در شهر پراگ قرار دارد؛ Spolana را از شرکت کود و صنایع شیمیایی Anwil لهستان که 82 درصد از سهام این شرکت را در سال 2006 بدست آورده بود؛ دوباره خریداری می کند.

هر دو شرکت یونی پترول و Anwil ، مستقر در شهر ووتس واوک (Włocławek) لهستان، از زیرشاخه های گروه PKN Orlen لهستان که از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام اروپای مرکزی است؛ به شمار می روند.

بدست آوردن تمام سهام شرکت Spolana، گروه یونی پترول را قادر می سازد تا انعطاف بیشتری در زمینه بهینه سازی خروجی، تولید و فروش اتیلن که خوراک اولیه تولید پی وی سی است؛ داشته باشد.

شرکت Spolana در سال 1992 از یک نهاد دولتی شکل گرفت و در حال حاضر سایتی 260 هکتاری را در منطقه Neratovice در 25 کیلومتری شمال پراگ را اداره می کند. این مجموعه علاوه بر پی وی سی، تولیدکننده محصولاتی نظیر کامپاندهای غیر ارگانیک و انواع کودهای صنعتی است. نزدیک به 80 درصد از تولیدات این شرکت به صادرات اختصاص می یابد.

تعداد بازدید : ۱,۳۵۷