فرمانده مدیریت ستاد بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مهار کامل آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تا ساعاتی دیگر

مهار کامل آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا تا ساعاتی دیگر
(پنج شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵) ۱۴:۵۹

آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بطور کامل در حال مهار شدن است و تا ساعاتی دیگر مهار خواهد شد. خوشبختانه این حادثه هیچ صدمات انسانی نداشته است.

فرمانده ستاد بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش ها، بر اثر آتش سوزی روز گذشته در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا  که منجر به آتش گرفتن برج 8001 و مخزن های 2001 و نیز 2001 Cشد با تلاش صورت گرفته از سوی تیم های عملیاتی سازمان منطقه ویژه ، شرکت های پتروشیمی حاضر در منطقه و نیز شرکت های صنعت نفت در استان آتش در برج 8001 A و نیز 2001A بطور کامل مهار شده است.
 سید امیر شهیدی نیا افزود: آتش سوزی در مخزن 2001 C کماکان ادامه دارد و با برنامه ریزی های انجام شده و حضور دو فروند بالگرد با تلاش فراگیر تمامی همکاران آتش در این مخزن تا ساعاتی دیگر خاموش خواهد شد.
 وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه جراحت و تلفات انسانی در زمان حادثه و مهار آن وجود نداشته است.

  شهیدی نیا با تاکید بر این که هیچ گونه خطری شهر های مجاور ماهشهر و بندر امام (ره) را تهدید نمی کند گفت: دود ناشی از اتش سوزی به هیچ وجه سمی نیست و شرایط به طور کامل تحت کنترل است.

وی ضمن تقدیر از هوشیاری و همراهی همه رسانه های کشور در اطلاع رسانی این حادثه با اشاره به اطلاع رسانی سریع و صحیح از اغاز حادثه توسط مراجع ذیصلاح از رسانه ها خواست همچنان از انتشار اخبار تایید نشده، شنیده های غیررسمی و شایعه ها پرهیز کنند و خبرهای این حادثه را فقط از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی کنند.
تعداد بازدید : ۱,۲۰۵