رئیس اتاق بارگانی ایران و چین تاکید کرد :

آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه صنعت پتروشیمی

آمادگی بخش خصوصی برای مشارکت در توسعه صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵) ۱۰:۰۴

توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش از خام فروشی جلوگیری می کند و برای تحقق این هدف بخش خصوصی آماده همکاری و تعامل با فعالان صنعت پتروشیمی است.

اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی برای توسعه صنعت پتروشیمی اظهار کرد: بخش خصوصی در صورت فراهم شدن شرایط می تواند حضوری پررنگ در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران داشته باشد.
وی درباره روابط ایران و چین و نیز وضعیت کنونی تجارت دو کشور ابراز داشت: زمینه های همکاری مختلفی میان ایران و چین در صنعت پتروشیمی وجود دارد و از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف می توان در بالاترین سطح استفاده کرد.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با بیان این که در حال حاضر چین در صدر روابط خارجی با ایران در صادرات قرار دارد گفت: واردات از چین صورت می گیرد، اما صادرات به چین از واردات آن بیشتر است و در مجموع مبادلات ایران و چین 37 میلیارد دلار است که 55درصد آن صادرات و 45درصد آن واردات است.
وی با اشاره به این که صادرات غیر نفتی به چین 6 میلیارد دلار است گفت: ، نفت، میعانات گازی و پتروشیمی به چین صادر می شود و از روند قابل قبولی برخوردار است و باید بر این نکته تاکید کرد که روابط ایران با چین خوب است و مسئله برجام در روابط با چین دخالتی ندارد فقط مسئله برجام کمک کرده تا روابط بانکی با چین کمی بهتر شود.
عسگراولادی تصریح کرد: متاسفانه بانک ها به بخش خصوصی کمک نمی کنند و فاینانس ها بیشتر در بخش دولتی اجرا می شود و ضروری است تا نظام بانکی همکاری بیشتری با صنعتگران و فعالان بخش خصوصی داشته باشد.
وی اظهار کرد: دولت باید ارز را برای صادرات تضمین کند. در این زمینه هم نباید فرقی بین صادر کنندگان صنعت پتروشیمی و بقیه صادر کنندگان باشد و بانک مرکزی در صورتی که برای مدت 6 ماه نوعی پوشش بیمه ای داشته باشد تا تغییر نرخ ارز به صادرات صدمه نزند می تواند روند صادرات را پایدار تداوم بخشد.
رئیس اتاق ایران و چین با بیان این که باید تولید محصولات پتروشیمی در کشور افزایش یابد گفت: با افزایش تولید محصولات پتروشیمی، ارزش افزوده بیشتر می شود و به طبع آن اشتغال هم افزایش پیدا می کند. بنابراین با ایجاد درآمد محرومیت زدایی در کشور صورت می گیرد.


تعداد بازدید : ۲,۳۲۹