عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد:

استفاده از گاز در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و توسعه پتروشیمی

استفاده از گاز در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و توسعه پتروشیمی
(سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵) ۱۰:۲۶

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید مواد اولیه مانند نفت و گاز را در مسیر تکمیل زنجیره ارزش، به محصول و فرآورده های نهایی تبدیل کرد.

سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، درخصوص اهمیت تبدیل نفت خام به محصولات نهایی، با اشاره به ایجاد محدودیت های ناشی از اعمال تحریم های غیرقانونی اظهار کرد: به طور حتم، توجه به ظرفیت های پتروشیمی در شرایط جدید ضروری است. از این رو، با مدنظر قرار دادن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید سرمایه گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: باید مواد اولیه مانند نفت و گاز را در مسیر تکمیل زنجیره ارزش، به محصول و فرآورده های نهایی تبدیل کرد.
این نماینده مجلس دهم، توسعه صنایع پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش را همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: همزمان با تلاش برای احیای بازار نفت باید کوشش ها برای تولید محصولات نهایی افزایش یابد.
کمیسیون صنایع و معادن دارای یک کمیته به عنوان پتروشیمی است که موضوع هایی مانند تکمیل زنجیره ارزش و توسعه این صنعت را دنبال می کند.
نمایندگان مجلس به شکل پیوسته بر موضوع توسعه صنایع پتروشیمی تاکید و توصیه دارند چرا که آثار و پیامدهای این توسعه را رشد صادرات غیرنفتی و تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ارزیابی می کنند .

تعداد بازدید : ۱,۸۴۵