برنامه پتروشیمی سابک برای گسترش حضور خود در چین

برنامه پتروشیمی سابک برای گسترش حضور خود در چین
(یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵) ۱۳:۳۷

پتروشیمی سابک عربستان سعودی و شرکای چینی از اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی خبر دادند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، پتروشیمی سابک عربستان سعودی و شرکای چینی این شرکت به تازگی از انتخاب شهری بندری در شرق پکن که یک منطقه استخراج زغال سنگ به شمار می رود؛ برای اجرای تعدادی طرح توسعه ای پتروشیمی خبر دادند.
انتظار می رود با بهره برداری از پروژه یادشده، ظرفیت فرآوری سالانه 15 میلیون تن نفت خام فراهم شود و محصولات نهایی تولیدی شامل اتیلن، پروپیلن و آروماتیک ها خواهد بود.
بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع آگاه، شرکت سابک و هلدینگ Huatong Investment هنگ کنگ در اوایل ماه ژوئن امسال قراردادی را به ارزش 6 میلیارد دلار برای ساخت یک مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی در بخش Caofeidian شهر بندری تانگشان (Tangshan) چین به امضاء رساندند.
شرکت سعودی آرامکو نیز بخشی از سهام این پروژه را در اختیار دارد و جدول زمانبندی پروژه جدید هنوز اعلام نشده است. سابک از انتشار جزئیات بیشتر درباره این طرح خودداری کرد.
بخش Caofeidian شهر تانگشان در حال حاضر محل استقرار یک مجموعه صنعتی، تاسیسات محموله فله (bulk cargo) و تعدادی ترمینال کشتیرانی برای زغال سنگ و فولاد است. همچنین سابک و شرکت نفت سینوپک چین مشترکا یک مجموعه پتروشیمی را در شهر تیانجین در نزدیکی این منطقه اداره می کنند.
از طرفی طبق اعلام پتروشیمی سابک در تاریخ 30 ماه مه سال جاری میلادی، این شرکت قراردادی را برای توسعه یک مجموعه پتروشیمی ظرف سه سال آینده در منطقه خودمختار نینگ شیا (Ningxia) در شمال غرب چین منعقد کرده است. قرارداد یادشده با همکاری گروه انرژی Shenhua چین اجرایی می شود.

تعداد بازدید : ۱,۸۹۴