توسعه پتروشیمی از اولویت های بخش صنعت کشور است

توسعه پتروشیمی از اولویت های بخش صنعت کشور است
(یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵) ۰۹:۲۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ظرفیت های پتروشیمی در ایران از مزیت های اقتصادی کم نظیر است و توسعه این حوزه از اولویت های صنعت کشور است.

رمضانعالی سبحانی فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: یکی از بخش های که می تواند آثار و پیامدهای مثبتی به سایر حوزه های اقتصادی جامعه از جمله تولید برساند،  رشد و توسعه صنایع پتروشیمی است.

این نماینده مجلس دهم با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در پتروشیمی و منابع موجود نفت و گاز گفت: دور از واقعت نیست اگر بگوییم ظرفیت های کشور در حوزه پتروشیمی، کم نظیر است، از این رو باید از همه ظرفیت های این صنعت به نفع اقتصاد کشور ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این باید زمینه توسعه بیشتر پتروشیمی فراهم شود، افزود:، باید توسعه پتروشیمی در اولویت بخش صنعت کشور قرار گیرد زیرا منابع و زیرساخت های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و صنعت پتروشیمی می تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

وی با تاکید بر توسعه صنایع میانی پتروشیمی گفت: توسعه بخش تکمیلی پتروشیمی، ضمن ایجاد درآمد بیشتر برای کشور، اشتغال آفرینی خوبی ایجاد می کند که در نهایت سبب ایجاد ارزش افزوده و بهره وری خواهد شد.

  این نماینده مجلس دهم گفت: ایجاد ارزش افزوده و تولید کالا و محصول نهایی از وابستگی به خام فروشی می کاهد. از این رو پیامدهای مثبت اقتصادی به خصوص در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  خواهد داشت. 


تعداد بازدید : ۱,۵۸۲