مرضیه شاهدایی در بازدید از یک مجتمع پتروشیمی:

ظرفیت های پتروشیمی تبریز صنایع پایین دستی را توسعه می دهد

ظرفیت های پتروشیمی تبریز صنایع پایین دستی را توسعه می دهد
(شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵) ۰۸:۳۷

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید محصولات متنوع در پتروشیمی تبریز فرصتی استثنایی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مهندس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار با مدیرعامل و مدیران ارشد پالایشگاه و نیز پتروشیمی تبریز اظهار کرد: امکان تولید 11 محصول و نیز بیش از 20 گرید انواع محصولات پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی تبریز می تواند منجر به توسعه صنایع تکمیلی در سطح منطقه شود.

وی افزود: امروزه نقش پترو پالایشگاه ها در سطح جهان بیش از گذشته اهمیت یافته است و نزدیکی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز فرصتی مناسب را برای توسعه متوازن ایجاد کرده است و می توان از این موقعیت، بالاترین بازدهی را رقم زد.

شاهدایی ادامه داد: حدود 48 درصد از سهام پتروشیمی تبریز در اختیار پالایشگاه است و این امر می تواند با همکاری و تعامل میان این دو قطب بزرگ در استان آذربایجان شرقی بهره وری بیشتری را به همراه داشته باشد .

وی با تاکید بر این که نیروی انسانی شاغل در پتروشیمی تبریز از قابلیت های فراوانی برخوردار است اظهار امیدواری کرد که از تخصص و توان این کارکنان در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشورمان بتوان به بهترین شکل بهره برد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: پتروشیمی تبریز به دلیل دارا بودن زیر ساخت های صنعتی و انسانی  مطلوب می تواند در  تکمیل زنجیره ارزش نقش آفرین باشد و از ظرفیت های موجود باید به بهترین شکل استفاده کرد.

وی خطاب به مدیران پتروشیمی تبریز گفت: تحکیم روابط و برنامه ریزی های بلند مدت میان پالایشگاه و پتروشیمی تبریز  با هدف استفاده از ظرفیت های  مشترک، می تواند منجر به رشد و توسعه شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امروز پتروشیمی رکن اصلی صادرات غیر نفتی کشور است گفت: برای رفع برخی مشکلات موجود که پتروشیمی های مصرف کنننده خوراک مایع با آنها مواجه هستند آمادگی داریم و از این مجتمع هادرخواست می کنیم دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را برای تسهیل در تامین خوراک ارائه کنند.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۰