تعطیلی تاسیسات تولید ایزوسیانات شرکت کووسترو ازسال 2017

تعطیلی تاسیسات تولید ایزوسیانات شرکت کووسترو ازسال 2017
(چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵) ۱۰:۲۱

این شرکت در نظر دارد با توجه به فضای رقابتی امروز بازار، تنها تاسیسات دارای بهره وری و راندمان بالای خود را حفظ کند و به بهینه سازی فعالیت ها در بخش تولید بپردازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت کووسترو (Covestro) که پیشتر با نام بایر متریال ساینس (Bayer Material Science) شناخته می شد؛ قصد دارد تاسیسات عظیم تولید متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) خود را، واقع در در تاراگونا اسپانیا، تا نیمه دوم سال 2017 میلادی تعطیل کند.
تاسیسات یاد شده از ظرفیت تولیدی معادل 170 هزار تن در سال برخوردار است. این تصمیم در نشست اخیر هیئت نظارت و سرپرستی کووسترو اتخاذ شد.
دلیل اصلی این تصمیم که می تواند نزدیک به 120 شغل را تحت تاثیر قرار دهد؛ هزینه های غیررقابتی تولید این محصول عنوان شده است.
البته دیگر بخش های این سایت شامل واحد تولیدی سیستم های پلی یورتان (Polyurethane System House)، تدارکات هیدروکلریک اسید(hydrochloric acid logistics) و تاسیسات زیرساختی (infrastructure facilities) همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.
تاسیسات زیرساختی موجود برای دیگر شرکت های فعال در پارک صنایع شیمیایی قابل استفاده خواهد بود.
ارزیابی و برآورد هیئت نظارت و سرپرستی کووسترو نشان می دهد که تاسیسات تولید متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات تاراگونا، در بلندمدت قادر به ادامه فعالیت در قاره اروپا و تولید محصول با قیمت رقابتی نخواهد بود.
از ماه سپتامبر سال 2015، شرکت بایر متریال ساینس به صورت یک شرکت مستقل از گروه صنایع شیمیایی بایر آلمان و با نام جدید کووسترو فعالیت های خود را ادامه داد. کووسترو به عنوان شرکتی پیشرو در تولید پلیمرهای ارزشمند، همچنان به ارائه راهکارهای خلاقانه در صنایع کلیدی از جمله صنایع حمل ونقل، ساختمان، الکترونیک، مبلمان، تجهیزات ورزشی و نساجی می پردازد.

تعداد بازدید : ۱,۳۰۳