دبیر انجمن صنفی کار فرمایی صنعت پتروشیمی اعلام کرد:

عزم شرکت های پتروشیمی برای افزایش صادرات در سال 95

عزم شرکت های پتروشیمی برای افزایش صادرات در سال 95
(چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵) ۰۸:۵۵

پارسال 14 میلیارد دلار محصول پتروشیمی به خارج از کشور صادر شده است و در تلاشیم تا این رقم را در سال جاری افزایش دهیم.

احمد مهدوی ابهری،‌ دبیرکل انجمن صنفی کار فرمایی صنعت پتروشیمی،‌ در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: سال 94،‌ در مجموع واحدهای پتروشیمی کشور، ‌46 میلیون تن انواع محصولات تولید کردند و با هدف گذاری های صورت گرفته و همچنین بهره برداری از طرح های جدید، امسال تولید به بیش از 50 میلیون تن خواهد رسید.

وی بازارهای هدف ایران برای صادرات محصولات پتروشیمی را شامل کشورهای چین،‌ هند، ‌آفریقا، آسیای میانه و ترکیه عنوان کرد و گفت: با رفع تحریم ها بازاریابی برای صادرات به اروپا نیز آغاز شده و محصولات پتروشیمی ایران به برخی از کشورهای قاره سبز صادر می شود و شرکت های پتروشیمی افزون بر تامین نیاز داخلی، رشد صادرات را به عنوان هبردی ملی مورد توجه ویژه قرار می دهند.

مهدوی ابهری، با اشاره به این که برای جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند تضامین دولتی هستیم،‌ افزود: تا پیش از واگذاری پتروشیمی ها به بخش خصوصی،‌ دولت می توانست تضامین مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی در این حوزه را ارائه کند اما با واگذاری ها و تعریف نقش حاکمیتی برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در ارائه تضمین های مورد نیاز مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال مذاکره با دولت برای ایجاد راهکاری به منظور حل این مشکل هستیم تا با تضامین معتبر بتوانیم جذب سرمایه گذاری را سرعت دهیم.

دبیرکل انجمن صنفی کار فرمایی صنعت پتروشیمی، به ایجاد بازرگانی واحد برای صادرات محصولات کشور اشاره کرد و گفت: اکنون مذاکرات لازم در این ارتباط در حال انجام است و با به نتیجه رسیدن مذاکرات می توان امیدوار بود صادرات پتروشیمی در قالب مشخص صورت گیرد.

مهدوی ابهری افزود: برای صادرات پایدار نیازمند همکاری و تعامل میان پتروشیمی ها هستیم و هدف از تلاش برای داشتن یک ساز و کار جدید ایجاد رویه ای واحد برای صادرات به منظور تسهیل در روند صادرات و جلوگیری از موازی کاری ها خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۲۱۱