با بهره برداری از پروژه عظیم لیوا پلاستیک

راه ورود عمان به بازار جهانی پتروشیمی هموار می شود

راه ورود عمان به بازار جهانی پتروشیمی هموار می شود
(سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵) ۱۱:۴۵

عمان با هدف حضور قوی در بازارهای جهانی پتروشیمی به دنبال متنوع کردن سبد محصولات تولیدی خود است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (zawya)، عمان قصد دارد در چارچوب تلاش ها برای توسعه و رشد بخش صنعت و متنوع ساختن منابع درآمدی خود، نهمین برنامه پنج ساله خود را در بازه زمانی 2016-2020 اجرایی کند و با بهره برداری از پروژه عظیم لیوا پلاستیک (LPP) به تقویت جایگاه خود در بازار جهانی پتروشیمی بپردازد. انتظار می رود این طرح تا سال 2018 در مدار تولید قرار گیرد.

شرکت صنایع نفت و پالایشگاه عمان موسوم به اورپیک (Orpic) متصدی اجرای سه پروژه عظیم در بخش پتروشیمی خواهد بود که عملیات احداث آن ها مطابق برنامه ریزی در جریان است.

طرح توسعه پالایشگاه بندر صحار (SRIP) به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون دلار، یکی از بزرگترین پروژه هایی است که در حال حاضر توسط این شرکت اداره می شود. کار بر روی این طرح از سال 2014 آغاز شد و انتظار می رود در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی تکمیل شود. بیش از 10 هزار نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

مصعب المحروقی، مدیر عامل شرکت دولتی اورپیک، عنوان کرد: پروژه لیوا پلاستیک که برآورد می شود هزینه ای معادل چهار تا پنج میلیارد دلار در بر داشته باشد؛ در صورت تکمیل قادر به تولید یک میلیون پلاستیک در سال خواهد بود. کلیه قراردادهای ساخت و ساز و تامین اعتبار این طرح، تا پایان سال جاری میلادی به امضا می رسد.

وی همچنین افزود: با تکمیل این پروژه تا پایان سال 2018، اورپیک از یک شرکت متکی به درآمد حاصل از پالایش نفت، به یک تولیدکننده فعال و برجسته محصولات پتروشیمی و پلاستیکی تبدیل خواهد شد. ما در حال حاضر برای تامین مالی پروژه، با هشت آژانس اعتبار صادرات (export credit agency) وارد مذاکره شده ایم و از تعدادی بانک تجاری (commercial bank) خواسته ایم تا پیشنهادهای خود را ارائه کنند.

تعداد بازدید : ۱,۰۳۸