کلید خوردن بزرگترین طرح صنعت پتروشیمی جمهوری چک

کلید خوردن بزرگترین طرح صنعت پتروشیمی جمهوری چک
(یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۲۶

این طرح بزرگترین سرمایه گذاری در تاریخ صنعت پتروشیمی جمهوری چک به شمار می رود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت نفتی یونی پترول ( Unipetrol )، مستقر در پراگ، عملیات ساخت یک واحد تولید پلی اتیلن به ارزش375 میلیون و 500 هزار دلار را در مجموعه پتروشیمی Chempark Zaluzi این شرکت واقع در شهر لیتوینو جمهوری چک آغاز کرده است.
انتظار می رود واحد یادشده موسوم به PE3، با ظرفیتی معادل 270 هزار تن در سال، از نیمه دوم سال 2018 میلادی در مدار تولید قرار گیرد.
پیش بینی می شود واحد PE3 که دارای دو خط تولید است و با هدف جایگزین سازی واحد فعلی PE1 با ظرفیت 120هزار تن در سال به بهره برداری می رسد؛ به همراه واحد PE2 با ظرفیت 200 هزار تن در سال، ظرفیت کل تولید پلی اتیلن سنگین (HDPE) شرکت یونی پترول در این مجموعه را از رقم کنونی 320 هزار تن به 470 هزار تن در سال افزایش دهد.
علاوه بر افزایش ظرفیت، راه اندازی واحد PE3 همچنین امکان بهره برداری از واحد کراکر بخار خسارت دیده این شرکت که به تازگی نوسازی شد و در حال حاضر قادر به تولید 544 هزار تن خوراک اتیلن در سال است را فراهم می آورد. بیشتر اتیلن تولید شده در این واحد کراکر قرار است به مصرف واحدهای تولیدکننده پلی اتیلن سنگین که از سودآوری بالاتری برخوردارند؛ برسد. در شرایط فعلی تقاضای جهانی برای اتیلن پایه (basic ethylene) روندی نزولی را طی می کند.
پروژه  PE3 بخشی از راهبرد چهار ساله شرکت یونی پترول در فاصله سال های  2013  تا 2017 است که با هدف یکپارچه سازی فعالیت های پالایشی و پتروشیمی این شرکت اجرایی می شود.





تعداد بازدید : ۸۱۳