سرمایه گذاری 4.5 میلیارد دلاری شرکت اوپال در مگا پروژه پتروشیمی

سرمایه گذاری 4.5 میلیارد دلاری شرکت اوپال در مگا پروژه پتروشیمی
(یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵) ۱۵:۴۲

هندی ها با سرمایه گذاری های گسترده و جدید در پی توسعه صنعت پتروشیمی خود هستند.

به گزارش نیپنا به نقل از استاندارد بیزینس، شرکت اوپال در حال راه اندازی یک مگا پروژه پتروشیمی پایه ای در منطقه داهیج (گجرات) است که بیشترین سرمایه گذاری های نفتی، مواد شیمیایی و پتروشیمی هند در این منطقه انجام می شود.
شرکت پتروشیمی اوپال که توسط شرکت سهامی خاص نفت و گاز طبیعی (ONGC) و همکاری شرکت هندی گیل و شرکت دلتی نفت گجرات ایجاد شده درحال پیشرفت و فعالیت است.
بر اساس این گزارش ، یکی از واحدهای اصلی این مگا پروژه پتروشیمی 4.5 میلیارد دلاری داهیج گجرات راه اندازی یک واحد کراکر دوگانه سوز کوره های خشک است و این واحد با یک کوره فوق مدرن که دارای مجوز ساخت از گروه آلمانی لینده است ساخته خواهد شد.
شرکت پتروشیمی اوپال به تازگی اعلام کرده است که از نفتا به عنوان خوراک اصلی واحد کراکر دوگانه سوز خود استفاده می کند که از طریق بندر داهیج و مسیر دریایی حزیرا وارد و بعد از آن از طریق خط لوله به تاسیسات تولید اوپال منتقل می شود. اوپال همچنین پروپیلن تولید می کند که به عنوان ماده اصلی عملیات تولید واحد پلی پروپیلن (PP) این مجموعه پتروشیمی استفاده می شود پروپیلن مورد نیاز از طریق تانکر جاده ای به مجتمع پتروشیمی اوپال منتقل می شود.
کا استایاناریانا مدیر اجرایی شرکت پتروشیمی اوپال در رابطه با مگا پروژه مذکور گفت: تهیه مواد اولیه یک جهش بزرگ رو به جلو به سمت راه اندازی این مگا پروژه است که در نهایت احداث این پروژه اولین اقدام برای شروع عملیات تولید واحد کراکر با خوراک دوگانه و کارخانه صنایع پایین دست تولید پلی پروپیلن است. این دستاورد بزرگ برای سهامدارانی که در ادامه ساخت این پروژه همکاری می کنند اعتماد به نفس بالایی ایجاد می کند. در چند ماه آینده عملیات ساخت مگا پروژه پتروشیمی اوپال آغاز خواهد شد.
اوپال به عنوان اولین شرکت فعال در زمینه صنعت نفت و پتروشیمی در هندوستان پروژه های بزرگی را در منطقه داهیج گجرات ایجاد کرده است. مجتمع مادر آن یک کراکردوگانه با ظرفیت تولید 1100 کیلو تن در سال اتیلن، 400 کیلو تن پروپیلن به همراه واحد پلیمریزاسیون و واحد های مختلف مرتبط با صنعت متشکل از واحد هیدروژناسیون بنزین پیرولیز ، بوتادین و واحد استخراج بنزن است. طرح های پلیمری اوپال دارای دو واحد نوسان PE با چگالی بالا و پایین است که به ترتیب دارای ظرفیت 360 و 340 کیلو تن در سال است .

تعداد بازدید : ۱,۰۶۷