افتتاح مرکز تحقیقاتی جدید شرکت پتروشیمی سابیک در هلند

افتتاح مرکز تحقیقاتی جدید شرکت پتروشیمی سابیک در هلند
(دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵) ۱۳:۴۱

مرکز جدید در راستای برنامه شرکت سابیک برای تبدیل شدن به پیشگام ترین شرکت صنایع شیمیایی دنیا و توسعه توانایی های این شرکت در حوزه تولید مواد و محصولات شیمیایی نوآورانه راه اندازی شده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی سابیک عربستان به تازگی از افتتاح مرکز تحقیقاتی جدید خود در شهر Geleen استان لیمبورخ هلند خبر داد. تئو بوفنس، استاندار لیمبورخ، و پتر بورمان، مدیر بخش امور تکنولوژی شاخه اروپایی سابیک، در افتتاح رسمی تاسیسات یادشده حضور داشتند.

یکی از مقامات شاخه اروپایی سابیک می گوید: مرکز تحقیقاتی هلند مهمترین گام این شرکت برای فراهم ساختن محیطی به منظور گرد هم آوردن تجربه سابیک در زمینه تولیدات شیمیایی و پلیمرها و قابلیت بالای این شرکت در ارائه نوآوری در حوزه کاربردهای فناورانه (innovative application) است.

وی ادامه داد: سابیک همچنان متمرکز بر نوآوری در حوزه محصولات شیمیایی در کنار ایجاد راهکارهای پایداری (sustainability solutions) برای طیف وسیعی از مشتریان و شرکای فعال در بازارهای مختلفی شامل حمل و نقل، بسته بندی و صنایع ساخت و ساز  خواهد بود.

محصول جدید این شرکت که نوعی فوم پلی الفین سبک وزن است و در سپر اتومبیل ها برای صنایع خودروسازی کاربرد دارد؛ مثال موید این موضوع است. محصول یادشده تا حدود زیادی به بهینه ساز ی مصرف سوخت، کاهش تولید گاز دی اکسید کربن (CO2)، اصلاح نویز (noise)، ارتعاشات و افزایش ایمنی خودروها کمک می کند.

پلیمرهای تجدید پذیر مورد استفاده در صنایع بسته بندی نوشیدنی ها که از خوارک اولیه تجدید پذیر تولید می شوند؛ مثالی دیگر در این رابطه است.

 

تعداد بازدید : ۹۴۲