بهره برداری از واحد اسید سولفوریک پتروشیمی ارومیه از سوی رییس جمهوری

بهره برداری از واحد اسید سولفوریک پتروشیمی ارومیه از سوی رییس جمهوری
(دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵) ۱۷:۰۰

واحد اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه عصر امروز دوشنبه (دهم خرداد ماه) به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در آیین بهره برداری رسمی از واحد اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه مهندس مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهندس عادل نژادسلیم مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نیز مدیران ارشد شرکت ملی صنایع پتروشیمی حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین بهره برداری از طرح توسعه پتروشیمی ارومیه در گزارشی که به صورت ویدئو کنفرانس به رییس جمهوری ارائه کرد با اشاره به بهره برداری از پتروشیمی لرستان در اردیبهشت ماه گذشته اظهار کرد: امسال 10 طرح پتروشیمی  از جمله تعدادی از طرح های جدید در مسیر خط لوله اتیلن غرب   وارد مدار تولید می شود و فردا نیز طرح پتروشیمی مهاباد بطور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.
بر اساس این گزارش ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی  اظهار امیدواری کرد که این طرح سرمنشا توسعه صنایع پتروشیمی و گسترش آن در استان آذربایجان غربی باشد.
گفتنی است که با بهره برداری از واحد اسید سولفوریک مجتمع پتروشیمی ارومیه توسعه زنجیره 9 واحد پایین دستی نیز در کنار واحد اسید سولفوریک اجرا خواهد شد.
واحد اسید سولفوریک پتروشیمی این مجتمع پتروشیمی سالانه 50 هزارتن ظرفیت تولید را دارا است و با سرمایه 220 میلیارد ریالی و نیز لیسانس کی. اس. جی هندوستان فعالیت می کند.
این گزارش می افزاید: این واحد از خرداد ماه پارسال در مدار تولید قرار گرفته است و سالانه محصولاتی به ارزش 12.5 میلیارد تومان را روانه بازار می کند.
برپایه این گزارش، پتروشیمی ارومیه به دلیل دارا بودن زمین، نیروی انسانی و یوتیلیتی ظرفیت افزایش تولید را دارا است و بزودی با تمام ظرفیت به تولید خواهد پرداخت.
همچنین ساخت یک شیمی شهر اسید سولفوریک نیز به عنوان یک ایده نوین در این مجتمع پتروشیمی در دست بررسی است و تلاش برای جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده به عنوان یک هدف در دستور کار قرار دارد.

 
تعداد بازدید : ۲,۶۹۳
Loading