راه اندازی یک مجتمع جدید تولید پروپیلن در کره جنوبی

راه اندازی یک مجتمع جدید تولید پروپیلن در کره جنوبی
(یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۲۷

مجتمع جدید پتروشیمی در اولسان قادر به تولید سالانه 600 هزار تن پروپیلن است که قرار است افزون بر عرضه داخلی روانه بازار چین نیز شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، منابع آگاه اعلام کردند که شرکت SK Advanced کره جنوبی به زودی فرآیند تولید را در مجتمع جدید تولید پروپیلن این شرکت واقع در کره جنوبی آغاز می کند. انتظار می رود که در راستای تامین تقاضای فزاینده چین برای این محصول، بیشتر تولیدات این مجتمع روانه بازار این کشور شود. SK Advanced یکی از زیرمجموعه های شرکت SK Gas به شمار می رود.

تاسیسات هیدروژن زدایی پروپان جدید این شرکت روز یکشنبه دوم خرداد ماه امسال در شهر بندری اولسان کره جنوبی افتتاح شد. SK Advanced حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت های SK Gas (45 درصد)، Advanced Petrochemical عربستان سعودی (30 درصد) و Petrochemical Industries کویت (25 درصد) است.

تاسیسات یادشده در اولسان قادر به تولید سالانه 600 هزار تن پروپیلن است. همچنین انتظار می رود بازیابی قیمت پروپیلن در ماه های اخیر چشم انداز روشنی را پیش روی این شرکت قرار دهد. این در حالیست که ادامه دار شدن افت بهای نفت خام در بازارهای جهانی سبب سقوط قیمت این محصول از سقف 1400 دلار به ازای هر تن در سال 2014، به 500 دلار برای هر تن در سال گذشته میلادی شد. البته با بازیابی قیمت نفت خام، بهای پروپیلن نیز در ماه مه امسال به 749 دلار در هر تن رسید.

پروپیلن یکی از محصولات کلیدی پتروشیمی است که به عنوان خوراک برای تولید پلیمرهای مختلف و محصولات میانی به کار می‌رود.

پلی‌پروپیلن، آکریلونیتریل، پروپیلن اکسید، فنول، اکسوالکل، اسید آکریلیک، ایزوپروپیل الکل، الیگومرها و دیگر مواد واسط مختلف که در نهایت به صورت مواد مورد نیاز صنایع الکترونیک، خودروسازی، ساختمان‌سازی، بسته‌بندی و نظیر آن مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ از مهمترین مشتقات پروپیلن به شمار می روند.

 

تعداد بازدید : ۷۲۵