صادرات محصولات پتروشیمی کارون به آفریقا

صادرات محصولات پتروشیمی کارون به آفریقا
(شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵) ۱۲:۳۱

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت: با برداشته شدن تحریم ها،‌به دنبال توسعه بازارهای صادراتی خود هستیم و کشورهای آفریقایی،‌اروپایی و شرق دور را به عنوان کشورهای هدف انتخاب کرده ایم و به تازگی نیز اولین محموله محصولات به مقصد نیجریه صادر شده است.

علیرضا صدیقی زاده،‌ مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: تا پیش از برداشته شدن تحریم ها به بازارهای خاورمیانه مانند ترکیه،‌پاکستان و امارات و شرق آُسیا صادرات داشتیم و اکنون به دنبال توسعه بازارهای صادراتی خود و نیز احیای بازارهای صادراتی سنتی خودهستیم.
وی،‌ محصولات این پتروشیمی را شامل TDI و MDI دانست و گفت: تولید محصول TDI در این شرکت از سال 90 آغاز شده و اکنون با 50 درصد ظرفیت در حال کار است.
صدیقی زاده،‌ ادامه داد: امیدواریم ظرفیت تا پایان سال به 75 درصد برسد و در سال 96 با 100 درصد ظرفیت تولید کنیم.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون افرود: تولید محصول MDI نیز از اواخر سال گذشته آغاز شده و امیدواریم در ماه آینده به تولید تجاری برسد.
وی ظرفیت تولید هرکدام از این محصولات را سالانه 40 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: نخستین بار است که این محصول در کشور تولید می شود و تا پیش از این نیاز داخل از طریق واردات تامین می شد.
صدیقی زاده خاطر نشان کرد: نیمی از ظرفیت تولید این محصولات می تواند نیاز داخل را تامین کند و مابقی نیز راهی بازار های صادراتی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه محصولات این شرکت جز صنایع میان دستی پتروشیمی به حساب می آیند،‌گفت: مشتری محصولات ما شرکت هایی هستند که اسفنج و فوم تولید می کنند.
وی در خصوص خوراک مورد نیاز این شرکت نیز گفت: خوراک این شرکت از پتروشیمی های بند امام،‌ بوعلی،‌ فناوران،‌ اروند،‌ شیمیایی رازی و شرکت شهید رسولی تامین می شود که شامل تولوئن، ‌بنزن،‌ مونواکسید کربن، ‌آمونیاک، ‌فرمالین و کلر می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در مجموعه این شرکت به دنبال اقتصادی کردن تولید و پایدار سازی آن هستیم بنابراین باید به سمت سرمایه گذاری های جدید برویم
تعداد بازدید : ۲,۱۷۸