سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی چین درصنعت پتروشیمی

سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی چین درصنعت پتروشیمی
(شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵) ۱۱:۱۹

شرکت چینی ژجیانگ قصد دارد یک مجتمع پتروشیمی گسترده با سرمایه ای معادل 15 میلیارد دلار در جزیره ای نزدیک شانگهای احداث کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاست مارت،پتروشیمی ژجیانگ که بزرگترین واحد پتروشیمی چین در بخش خصوصی محسوب می شود قصد دارد برای ساخت یک مگا پالایشگاه ویکمجتمع پتروشیمی بزرگ در سواحل شرق چین سرمایه گذاری کند.

پتروشیمی ژجیانگ، که 51درصد از سهام آن به غول نساجی چینی، گروه هلدینگ رونگ شنگ تعلق دارد به عنوان بزرگترین پتروشیمی خصوصی چین برای اجرای پروژه های پتروشیمی جدید برنامه ریزی کرده است. بر این اساس این شرکت چینی قصد دارد یک مجتمع پتروشیمی گسترده با سرمایه ای معادل 15 میلیارد دلار در جزیره ای نزدیک شانگهای احداث کند. پس از راه اندازی، این مجتمع عظیم پتروشیمی به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه انرژی در کشور چین خواهد بود که با سرمایه غیر دولتی نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش رویترز این پروژه یکی از اولین برنامه های دولت بیجینگ است که امکان مالکیت مشترک یا خصوصی سازی جزیی را در حوزه های کلان صنعت و انرژی اعمال کرده است. برنامه مشارکت بخش خصوصی در طرحهای صنعتی و انرژی دولتی موجب افزایش بهره وری و رشد صنعت چین خواهد بود.

پتروشیمی ژجیانگ یک قرارداد طراحی کلیدی برای این پروژه دریافت کرده است که از این طریق می تواند با شرکت های دولتی مانند سینوپک برای تصاحب بازار به رقابت بپردازد. شرکت رونگ شنگ با شرکت های محلی از جمله یک تولید کننده مواد شیمیایی دولتی همکاری می کند.

این شرکت در نظر دارد برای ساخت این مجتمع که شامل یک پالایشگاه با پردازش 400 هزار بشکه در روز و یک کارخانه تولید اتیلن به ظرفیت 1.4 میلیون تن است از شریک دولتی خود نیز کمک بگیرد . قرارداد طراحی شده بین سه شرکت، از جمله هوانکیو چینو شرکت مهندسی و شرکت مهندسی پتروشیمی لویانگ سینوپک است

این پروژه، در مساحتی به ابعاد 6.25 کیلومتر مربع معادل 2.4 مایل مربع در جزیره دایوشان در شرق چین و نزدیک بندر شانگهای و نینگبو ساخته می شود. انتظار می رود کهاین پروژه در سال 2020 به بهره برداری برسد

 


 
تعداد بازدید : ۱,۲۹۱