تفاهم نامه همکاری پتروشیمی مسجدسلیمان و ADKL آلمان امضا شد

تفاهم نامه همکاری پتروشیمی مسجدسلیمان و ADKL آلمان امضا شد
(پنج شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵) ۱۰:۲۰

تفاهم نامه همکاری میان شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان به ارزش ٢ میلیارد یورو امضا شد واین رقم تا سقف ١٠ میلیارد یورو قابل افزایش خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، آیین امضای تفاهم نامه میان  شرکت صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان با شرکت ADKL آلمان  عصر دیروز (چهارشنبه، پنجم خردادماه)  در تهران برگزار شد و یوسف داودی، مدیرعامل پتروشیمی مسجد سلیمان و برند لنزن، مدیرعامل شرکت ای دی کی ال آلمان این تفاهم نامه را امضا کردند.

 بر اساس این گزارش، این موافقتنامه با هدف گسترش همکاری در زمینه‌های تامین مالی، انتقال فناوری و اجرای قراردادهای EPCF امضا شده است.

  مدیرعامل شرکت ای دی کی ال آلمان در این آیین با اشاره به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته با شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان، گفت: رقم کل سرمایه گذاری حدود ۱۰ میلیارد یورواست که در فاز نخست آن سرمایه گذاری ٢ میلیارد یورویی انجام خواهد شد.

برند لنزن، با بیان این که خوشحالیم به عنوان شرکتی که بیشتر از حقوقدان و حسابرس تشکیل شده است توانستیم با شرکت مسجد سلیمان به این توافق دست یابیم، افزود: ما در شرکت ای دی کی ال یک بخش ایران داریم که با کمک آنها توانستیم تفاهم نامه امروز را منعقد کنیم.

وی، با بیان این که در گفتگوهای امروز چند بار نام کشور چین و سرمایه گذاری آنها را در ایران شنیدیم، اظهار کرد: تمایل داریم بتوانیم با امکانات موجود در ایالت نوردراین-وستفالن در طرح های ایران همکاری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ای دی کی ال با ابراز علاقمندی به همکاری با پتروشیمی مسجد سلیمان، گفت: ما شرکتی هستیم که کارکنانی با فرهنگ های مختلف دارد از جمله یک تیم ایرانی که در این مجموعه فعال است و این چند فرهنگی سبب می شود خود را با شرایط موجود مطابقت دهیم.

بر اساس این گزارش،  یوسف داودی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان نیز در این مراسم با ابراز علاقه به همکاری با شرکت های اروپایی در زمینه پتروشیمی اظهارکرد: توافقنامه همکاری پتروشیمی مسجد سلیمان و ADKL آلمان آغاز مناسبی برای گسترش همکاری با آلمانیهاست.

گفتنی است که در هیئت اعزامی ایالت نوردراین-وستفالن آلمان که به تهران آمده است، افزون بر وزیر اقتصاد این ایالت، ٢ نماینده مجلس ایالتی و نیز نمایندگانی از اتاق های بازرگانی و صنایع دوسلدورف، کلن، هاگن و همچنین اتاق بازرگانی و صنایع ایالتی وستفالن حضور دارند.، همچنین نمایندگان نزدیک به ٦٠ بنگاه اقتصادی این هیئت را در این سفر همراهی می‌کنند.

ایالت نوردراین وستفالن آلمان پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور و چهارمین ایالت از نظر وسعت جغرافیایی است که چهار شهر از ١٠ شهر بزرگ آلمان، یعنی کلن، دوسلدورف، دورتموند و اسن در این ایالت قرار دارند.

تعداد بازدید : ۲,۹۶۷